Zaudējumi līdz ar dīzeļdegvielas sistēmas bojājumu Jāņa 2003. gada modeļa spēkratam aprēķināti vairāk nekā 3000 eiro apmērā. Jānis gribējis, lai "Viada" viņam zaudējumus atlīdzina, bet tikmēr uzņēmums "Viada Baltija" vērsās policijā. Arī autoserviss, kurā auto tika labots, pauda neapmierinātību.
Auto salūzis pēc degvielas uzpildes
Jānis raidījumam "4. studija" apgalvoja, ka pāris nedēļas pēc notikušā Lubānas ielas DUS, kur lietus dēļ augustā notika avārija, kuras rezultātā degvielas tvertnē bija nonākuši lietusūdeņi, viņš savu auto līdzīgā veidā sabojājis "Viada" DUS "Ķīšezers", bet "Viada Baltija" šajā situācijā viņam atteikusi kompensēt zaudējumus vairāku tūkstošu eiro apmērā.
"8. septembrī veicu uzpildi DUS Ķīšezera ielā, uzpildīju dīzeļdegvielu savai automašīnai BMW X5, un sanāca tā, ka,
braucot prom no uzpildes stacijas, netālu no mājas, praktiski pēc kādiem 200 metriem, mašīnai parādījās indikatora lampiņa panelī un visa jauda pazuda," stāstīja Jānis.
Jānis tai dienā pulksten 17.09 bija ielējis nedaudz vairāk kā 80 litru degvielas, samaksājot 131 eiro un 75 centus.
"Bāka tika pielieta pilna līdz augšai, 80 litru apmērā. Sanāk tā, ka mašīnai pēc tehniskās grāmatas, visas specifikas ir 80 litru bāka. Respektīvi, sanāk, es pielēju pilnu bāku. No vecās degvielas tur nekas nevarēja būt palicis. Un blakus pieliet es arī neko nevarēju, jo arī uzpildes kvītī ir parādīts, ka es esmu pielējis pilnu bāku – 80 litrus," norādīja Jānis.
Salīdzinot Jāņa auto parametrus, kas atrodami pakalpojumā "e-CSDD", ar identiskiem auto interneta vietnēs, ir skaidrs, ka degvielas bāka šim auto tomēr ir 93 litrus ietilpīga.
Jānis norādīja, ka vēl iepriekšējā dienā automašīnai izieta tehniskā apskate. Jānis savu nu jau bojāto auto aizvedis uz pašapkalpošanās servisu, kurā bijis jau ilggadējs klients. Kamēr braucamrīks remontēts, servisa saimnieks Vitālijs viņam uzticējis pats savu ģimenes auto.
Serviss pielāgojies Jāņa norādēm
Vitālija sacītais "4. studijai" gan atšķīrās no Jāņa teiktā. Vitālijs norādīja, ka, pēc Jāņa vārdiem, viņš uzpildījis DUS pilnu bāku un pēc 40 kilometru nobraukšanas sākušās problēmas.
"Degviela tika izsūknēta ārā no visas sistēmas. Dīzeļdegvielai krāsa pārsvarā ir balti dzeltenīga. Viņam bija spilgti, spilgti zaļā krāsā. Nekad savā vairāku gadu pieredzē tādu degvielu es nebiju redzējis," stāstīja Vitālijs.
Autoservisa darba laiks bijis līdz plkst. 20.00. Dokumenti liecina, ka Jānis paspējis sabojāt savu auto tai pašā dienā, savukārt serviss veicis pilnu mašīnas diagnostiku, lai cietušais varētu vērsties uzņēmumā "Viada Baltija" par zaudējumu piedziņu. Tas viss paveikts nepilnu trīs stundu laikā.
"Tāmē mēs ielikām 20.00, lai būtu tas datums, kad viņš atbrauca, jo to paprasīja Jānis.
Lai tāme būtu tajā datumā, kad viņš pildījās, jo tāme tika uztaisīta bišķiņ vēlāk. To diagnostiku un degvielas uzpildes sistēmu nevar diagnosticēt uzreiz," atzina Vitālijs.
No tās pašas cisternas Jānis pildījies jau iepriekš
Tikmēr uzņēmums "Viada Baltija" informāciju par radītajiem zaudējumiem saņēmis 11 dienas vēlāk – 19. septembrī, apstiprināja uzņēmuma mārketinga vadītājs Kaspars Tupiņš.
"Mēs arī uzreiz veicām degvielas tvertnes pārbaudi, degvielas pārbaudi pēc kvalitātes mēriem un
konstatējām, ka no šīs partijas, kas ir 10 000 litri, iepildi ir veikuši vairāk nekā 700 klientu. Pirmkārt, nevienam no klientiem nav bijušas sūdzības par tās kvalitāti,
un, otrkārt, esam secinājuši, ka degviela ir kvalitatīva, atbilst visiem standartiem un nekādas problēmas nav konstatētas," norādīja Tupiņš.
Pēc Jāņa lojalitātes kartes uzņēmums secinājis, ka viens no šiem vismaz 700 klientiem vairākkārt bijis arī viņš. Vēl piecas dienas iepriekš, pirms braucamais sabojājies, Jānis pildījis degvielu no šīs pašas cisternas, un problēmu ar auto nav bijis. Kas būtiski –
Lubānas ielas DUS, kur tiešām notekūdeņi nonāca vienā no degvielas tvertnēm bojātas blīves dēļ, tās ir izbūvētas zem zemes, bet DUS "Ķīšezers" tās ir virs zemes, un tur, piemēram, lietavu radītie ūdeņi nonākt nevar.
Auto serviss paļāvies uz solījumiem
Servisa īpašnieks Vitālijs "4. studijai" norādīja, ka sācis remontēt automašīnu, jo Jānis norādījis, ka "Viada" pārstāvis viņam apstiprinājis, ka "Ķīšezera" DUS konstatētas kādas problēmas.
Remontdarbu laikā atklājies, ka sabojāta visa dīzeļsistēma, norādīja Jānis: "Sanāca mainīt gan visas sešas sprauslas, gan augstspiediena sūkni, gan spiediena devējus, regulatoru, gan… pilnīgi visu, kas attiecas uz dīzeļsistēmu."
Viss minētais gan neesot ticis mainīts, uzsvēra auto servisa īpašnieks. Viņš skaidroja, ka Jānim auto bijis nepieciešams ātri, tāpēc pats esot ziedojis savu darba un brīvo laiku, lai klienta vēlme tiktu izpildīta. Mašīna tika padarīta braucama, ne saremontēta pilnībā.
"Viņš veica daļēju apmaksu 300 eiro vērtībā un apsolīja, ka drīz būs naudiņa no "Viada". Un tad viņš atdzīs mašīnu uz pilnīgu remontu, lai novērstu visas sekas pēc nekvalitatīvas degvielas," norādīja Vitālijs.
Vitālijs skaidroja, ka šajā gadījumā finanses no uzņēmuma "Viada" auto remontam varēja saņemt tikai juridiska persona, tāpēc lietā figurējis viņa uzņēmuma konts.
"Viada" pārstāvis: Remonta tāmē bija daudz nepilnību
"Viada" pārstāvis Tupiņš apstiprināja, ka uzņēmumā saņemta auto remonta tāme par 3,5 tūkstošiem eiro. "Pēc tam mēs saņēmām arī šo gala rēķinu, kur bija dažādas atšķirības, tai skaitā automašīnas noma, kuru mazāki autoservisi nemaz nenodrošina. Tur bija daudz nepilnību," norādīja Tupiņš.
Tikmēr Vitālijs norādīja, ka automašīnas nomu tāmē viņam licis norādīt Jānis, kurš apgalvojis, ka "Viada" pārstāvis sarunā to aicinājis darīt.
Uzņēmuma "Viada Baltija" pārstāvis "4. studijai" apgalvoja, ka Jānis uzņēmumam zvanījis teju katru dienu. Darbinieki izjutuši pat mobingu no šīs personas puses.
"Mēs esam saņēmuši rakstveidā no konkrētā klienta [brīdinājumus] par vēršanos televīzijā, norādot konkrētu laika posmu, – "līdz pulksten četriem ja netiks veikta šīs tāmes apmaksa, es vērsīšos konkrētā raidījumā par šo konkrēto gadījumu". Līdz ar to mēs sapratām, ka mums ir jādara kaut kas, mums ir jāaizstāv sava uzņēmuma tiesības, jo mēs esam pārliecināti, pilnībā pārbaudījuši degvielu, un tā ir bijusi kvalitatīva," sacīja Tupiņš.
Galu galā "Viada" Jānim atteikusi automašīnas remonta izdevumu atmaksu, norādot, ka iesniegtie dokumenti nav autentiski.
Neskatoties uz to, Vitālijs automašīnu jau bija saremontējis, bet naudu par remontu – nedaudz vairāk kā 1000 eiro – nesaņēma: "Viņš pateica: "Viada" man neko neatmaksāja, man naudas nav, un neko es nemaksāšu."
Servisa īpašnieks "4. studijai" atzina, ka pierādījumu, vai Jānis tiešām savu auto bija sabojājis "Viada" DUS "Ķīšezers", nav. Vitālijs šobrīd meklē risinājumu, kā piedzīt parādu no cilvēka, kuram uzticējies. Arī "Viada Baltija" vērsusies Valsts policijā, lai izmeklētu šo gadījumu, noskaidroja "4. studija".