Jauniem auto tehniskās apskates būs jāveic retāk; pirmā – 3 gadus pēc reģistrācijas

Latvijā pirmreizējā tehniskā apskate jauniem automobiļiem būs jāveic trīs gadu laikā pēc reģistrācijas, bet nākamās trīs – reizi divos gados. To paredz Saeimā ceturtdien, 22. jūnijā, galīgajā lasījumā pieņemtie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. 

Likuma izmaiņas Saeima atbalstīja vienprātīgi.

Likuma grozījumi nosaka, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim pirmreizējo valsts tehnisko apskati veic ne vēlāk kā 36 mēnešus jeb 3 gadus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā, ievērojot termiņu, kāds norādīts atļaujā piedalīties ceļu satiksmē. 

Savukārt otro valsts tehnisko apskati veic ne vēlāk kā 24 mēnešus jeb 2 gadus pēc pirmās tehniskās apskates, bet trešo un ceturto – vēl ik pēc diviem gadiem. Turpmākās apskates gan noteikts veikt katru gadu.

Attiecīgo priekšlikumu iesniedzējs Andris Kulbergs ("Apvienotais saraksts") norādīja, ka izmaiņas tehniskās apskates veikšanas kārtībā palīdzēšot apkarot ēnu ekonomiku auto servisos, kā dēļ Latvijas valsts budžets ik gadu zaudējot vairāk nekā 154 miljonus eiro.

Tāpat noteikts, ka piekabei ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem valsts tehniskā apskate jāveic vienu reizi divos gados. Šāds tehniskās apskates intervāls būs spēkā no 2025. gada 1. janvāra. 

Vienlaikus grozījumi atļauj transportlīdzekļa tehnisko apskati veikt ne tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), bet arī šim nolūkam CSDD akreditētos auto servisos.

Tāpat no likuma izslēgts noteikums, kas noteic, ka akreditētā persona, kas veic automašīnas tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros, nedrīkst vienlaikus veikt komercdarbību, kas saistīta ar automobiļu tirdzniecību, apkopi, remontu vai atjaunošanu, kā arī tehnisko kontroli tās īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem.

KONTEKSTS:

Jau vairāk nekā piecus gadus Latvijā vieglajiem automobiļiem, kas ir līdz četrus gadus veci, tehniskā apskate jāveic reizi divos gados. Pēc tam reizi gadā. Grozījumus likumā izdevies panākt, pateicoties vairāk nekā 10 tūkstošu pilsoņu parakstītam iesniegumam, kurā gan bija aicināts kārtību attiecināt uz visām automašīnām neatkarīgi no to vecuma. Taču 2017. gadā Saeima priekšlikumu atbalstīja tikai daļēji, norādot, ka Latvijas ceļi ir sliktā stāvoklī un automašīnas uz tiem ātri bojājas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti