Rīgas autoostā zem «Rail Baltica» estakādes sāks autobusu apkalpošanu

"Rail Baltica" Rīgas centrālā mezgla būvniecības ietvaros pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē –  Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritoriju, kas iepriekš bija atvēlēta "Rail Baltica" būvdarbiem, nodod autoostas lietošanā un atsākas autobusu apkalpošana, nodrošinot pasažieru izkāpšanu, informēja "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

Jaunuzbūvētās estakādes garums ir 200 metri, sākoties pie tirdzniecības centra "Stockmann" un noslēdzoties pie Maskavas ielas, un tā ir 15 metrus plata. Ik pa 25 līdz 30 metriem estakādi balsta masīvi, daudzšķautņaini balsti. Kopumā visas dzelzceļa estakādes no Maskavas līdz Gogoļa ielai izbūvē izveidoti 10 dzelzsbetona balsti, 9 laidumi, iestrādātas 2500 tonnas stiegrojuma un vairāk nekā 15 000 kubikmetru betona.

Parakstot zempārvada telpas nodošanas un pieņemšanas aktu izmantošanai būvdarbu laikā, autoostai nodod lietošanā iepriekš būvdarbos izmantoto teritoriju, kā arī jaunizbūvēto zempārvada telpu, lai tā spētu nodrošināt autoostas pakalpojumu un sabiedrība sāktu izmantot vienu no pilsētvides uzlabojumiem "Rail Baltica" Rīgas centrālā mezgla būvdarbu laikā vēl pirms visa projekta pabeigšanas.

Saņemts Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcijas un Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņojums, atļaujot teritorijas izmantošanu.

Pilnībā noraktais dzelzceļa uzbērums, dzelzceļa satiksme pa estakādi un citi risinājumi ļaušot par 25% palielināt publisko ārtelpu, ko varēs izmantot rīdzinieki un pilsētas viesi, lai nokļūtu no Vecrīgas tirgū un autoostā. Zem estakādes varēs izveidot atbilstošas autoostas uzgaidāmās telpas un būs iespējams izvietot iekāpšanas platformas.

Projekta būvniekam "Bererix" estakādes izbūve Rīgas starptautiskās autoostas zonā bija izaicinoša, jo blakus autoostas ēkai izbūvētā dzelzceļa estakāde ir vien 60 centimetru attālumā. Reti kur Latvijā šāda infrastruktūra tiekot būvēta tik tuvu esošajām ēkām. Uzņēmums veica injekcijas un pielietoja tehnoloģijas, monitoringu un uzraudzību, lai būvniecība neietekmētu līdzās esošās būves.

Par estakādes betonēšanas darbiem, balstu un klāju izbūvi parūpējās "Bererix" apakšuzņēmējs "Nord X".

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem, bet daļai būs jāmeklē citi avoti. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti