Rīta Panorāma

Ukrainas karavīri pilnveido pretdronu cīņas iemaņas

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Intervija ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu

Ministrs: Sodiem par atceltiem autobusu reisiem jābūt simtiem reižu lielākiem; vērtēs ATD atbildību

Sodiem, kas piemēroti par reģionālo pārvadājumu autobusu reisu atcelšanu, vajadzētu būt daudzkārt lielākiem, uzskata satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie"). Saistībā ar to tiks vērtēta Autotransporta direkcijas (ATD) amatpersonu atbildība.

Intervijā LTV raidījumā "Rīta Panorāma" ministrs norādīja, ka saistībā ar atceltajiem reģionālo pārvadājumu autobusu reisiem Autotransporta direkcijai bijis uzdevums risināt situāciju. "Jā, mantojumā ir saņemti šie valstij ārkārtīgi neizdevīgie līgumi, kur ir visas šīs sliktās lietas iekšā," sacīja Briškens.

Vienlaikus viņš kritizēja līdz šim Autotransporta direkcijas piemērotos sodus pārvadātājiem par daudzkārtēju reisu atcelšanu.

"Te mēs runājam par gariem, desmitgadīgiem līgumiem. Tur ir absurdā situācija – ja pārvadātājs atceļ vairāk nekā 50 reisus, tad neatkarīgi no tā, vai ir 51 vai 150 reisi, ir vienkārši 500 eiro sods. Mūsuprāt – un to mēs pateicām jau pirmajā nedēļā, un to tagad ir apliecinājuši divi juridiskie atzinumi un arī Satiksmes ministrijas iekšējais audits, – ka soda sankcijas ir jāpiemēro par katru reisu," sacīja Briškens.

Viņaprāt, sodam būtu jāatšķiras "vairākus simtus reižu" no tā, kāds ir faktiski piemērots. Jo līdz ar reisu atcelšanu valstij varētu būt nodarīts kaitējums vairāku simtu tūkstošu eiro apmērā.

"Tas [mazais sods] ietekmējis autopārvadātāju motivāciju nodrošināt pakalpojumu," uzskata ministrs.

Attiecībā uz piemērotajiem sodiem par reisu atcelšanu Satiksmes ministrija uzdevusi neatkarīgiem juridiskajiem konsultantiem izvērtēt, vai Autotransporta direkcija precīzi piemēro līgumos paredzētās soda sankcijas. Savukārt ministrijas valsts sekretārei būs jāvērtē direkcijas amatpersonu atbildību, un nepieciešamības gadījumā nāksies vērsties tiesībsargājošās institūcijās.

Ministrs piebilda, ka esošajā situācijā reģionālajos pārvadājumos cieš ne tikai pasažieri, bet situācijas ķīlnieki esot arī autobusu šoferi, kuriem piedāvātā stundas likme, slodžu sadale un sociālā apdrošināšana esot ļoti zemā līmenī. Politiķis risinājumu saskata nozares sarunās par ģenerālvienošanos, pie kā strādā ar arodbiedrību.

KONTEKSTS:

Jau 2022.gadā reģionālo maršrutu pasažieriem būtiskas problēmas radīja atsevišķu komersantu neizpildīti desmitiem reisu. Visbiežāk tas noticis autobusu vadītāju trūkuma vai slimības dēļ. Pērn vasarā situācija uzlabojās. Taču problēmas ar reisu izpildi ir vērojamas aizvien.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti