Valsts autoceļu tīklā sākas ziemas uzturēšanas sezona; aicina nomainīt auto riepas 

No pirmdienas, 16. oktobra, uz valsts autoceļiem oficiāli sākusies ziemas uzturēšanas sezona, kas turpināsies līdz 15. aprīlim. Mainīgos laika apstākļos, kas ir raksturīgi starpsezonai, no rītiem ceļi var apledot, tāpēc autovadītāji aicināti savlaicīgi aprīkot auto ar ziemas riepām.

"Latvijas Valsts ceļi" informēja, ka šajā periodā ceļu dienesti īpaši uzmanīgi seko laikapstākļu ietekmei uz ceļu stāvokli, lai savlaicīgi attīrītu ceļus no sniega un veiktu pretapledojuma apstrādi. Ziemas sezonā ceļu uzturētāji ir mobilizēti darbam visu diennakti.

Valsts autoceļi ir sadalīti pēc uzturēšanas klasēm, un viena ceļa dažādiem posmiem var būt dažādas uzturēšanas klases, kuras noteic, balstoties uz satiksmes intensitāti, – jo lielāka transportlīdzekļu intensitāte, jo attiecīgi augstāka uzturēšanas klase.

Visiem valsts galvenajiem autoceļiem tiks nodrošināta A jeb augstākā uzturēšanas klase. Taču, piemēram, uz Pierīgas vietējiem autoceļiem ir augstāka satiksmes intensitāte nekā uz reģionālajiem valsts autoceļiem pierobežā, tādēļ šiem vietējiem ceļiem būs augstāka uzturēšanas klase nekā reģionālajam ceļam ar mazu satiksmes intensitāti.

Ziemas uzturēšanas darbus valsts ceļu tīklā veic VAS "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU). Valsts ceļu tīkls ir sadalīts 19 daļās un LAU veic uzturēšanas darbus atbilstoši iepirkuma rezultātiem un jaunam līgumam par ceļu ikdienas uzturēšanu. 

Ziemas sezonā ceļu uzturēšanas darbi notiek diennakts režīmā, lēmumu tos sākt pieņem ziemas dienesta dežuranti, vadoties pēc faktiskā autoceļa virsmas stāvokļa un laika apstākļu prognozēm. Konstatējot sniegu vai apledojumu, tiek uzsākta ziemas darbu organizācija.

Lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz valsts autoceļiem ziemas periodā, kā pretslīdes materiālu izmanto mitro sāli. Tā sastāvā ir vismaz 90% nātrija hlorīda (NaCl), kas nodrošina ledus kausēšanu.

Efektīvāko slīdamības samazināšanas tehnoloģiju izvēlas, ņemot vērā seguma virsmas temperatūru un seguma veidu. Ir vairākas slīdamības samazināšanas tehnoloģijas, kuras pielieto gan Latvijā, gan arī kaimiņvalstīs – mitrais sāls, smilts un sāls maisījums, smilts vai šķembas un rievošana.

Savukārt grants ceļus uztur ar piebraukta sniega kārtu, ko nepieciešamības gadījumā rievo. Grants ceļus nekaisa ar sāli, jo tas atkausē grants virskārtu, kas var novest pie tā, ka segums tiek pārmitrinās un ziemas vidū iestājas šķīdonis, kā rezultātā ceļš tiktu sabojāts. Bīstamās vietas – pagriezienus, uzkalnus – kaisa ar smilti. Atkusnī grants ceļi var būt ļoti slideni, jo rievas izkūst, bet smilti noskalo kūstošā sniega ūdens.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti