Dienas ziņas

Eksperti: Lāči Latvijā ir atgriezušies uz palikšanu

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Pastnieki dodas izsaukumos arī uz mājām

Vairāk nekā pusē pasta nodaļu pakalpojumus sniedz pēc izsaukuma dzīvesvietā

Šobrīd vairāk nekā pusei no aptuveni 600 pasta nodaļām ir mainīta apkalpošanas kārtība – saīsināts darba laiks, un pastnieki pakalpojumus klientiem sniedz viņu dzīvesvietās. Visbiežāk pārmaiņas skar lauku reģionus, kur straujāk mazinās iedzīvotāju skaits un pazeminās pieprasījums pēc sūtījumu veikšanas, preses izdevumu piegādes un pensiju izmaksām. 

Rēzeknes novada Silmalas pagastā Regīna Ruža ir pastniece aptuveni četrus gadus. Kopā ar ģimeni viņa saimnieko arī lauku īpašumā, bet ik rītu mēro vairāk nekā simts kilometru uz klientu mājām Ružinas apkārtnē.

Šeit pirms diviem mēnešiem pasta nodaļai saīsināts darba laiks, jo strauji mazinās iedzīvotāju interese pat par tradicionāliem pasta pakalpojumiem – maksājumu veikšanu, pensiju un laikrakstu piegādi.

Ruža atklāja, ka vidēji dienā pasta nodaļā viņa apkalpo no pieciem līdz astoņiem cilvēkiem.

Klientu apmeklējums krietni atšķiroties no tā, kāds tas bijis pirms četriem gadiem.

Tikmēr VAS "Latvijas pasts" Komercvadības departamenta direktors Mārtiņš Liepiņš vērsa uzmanību uz to, ka šobrīd ar interneta starpniecību iespējams sūtījumus pieteikt piegādei mājās: "Šodien viņš var pasūtīt internetā, un kurjers viņam to piegādās uz mājām vai kurjers ievedīs pakomātā." Arī vēstules cilvēki raksta arvien mazāk, tāpat samazinās arī preses piegādes.

Šobrīd Latvijā ir 614 pasta pakalpojumu sniegšanas vietas, no kurām teju 200 darbojas pilnā apjomā. 

54 vietās pastnieks atrodas kādu konkrētu laiku, bet 367 vietās pastnieki visus nodaļās pieejamos pakalpojumus sniedz pēc izsaukuma dzīvesvietā.

Lauku reģionu iedzīvotāji atzīst, ka turpmāk ir jāsaglabā vismaz šādas iespējas. Silmalas pagasta iedzīvotāja Taisija pauda, ka pastnieka darbs ir ļoti svarīgs: "Pastniekus mēs mīlam, ja arī viņiem vairs nebūs darba... būs pavisam slikti."

Pašiem pastniekiem gan biežāka došanās uz klientu mājām sagādā raizes, jo ceļu stāvoklis mēdz būt neapmierinošs, un bieži vien ceļš jebkuros laika apstākļos jāmēro pašiem ar savu auto.

VAS "Latvijas pasts" pārstāvis Liepiņš uzsvēra, ka uzņēmuma mērķis nav samazināt pasta nodaļas, bet gan strādāt efektīvi un ar peļņu. Uzturēt nodaļu, kurā ienāk arvien mazāk klientu pēc produktiem, ko mēs piedāvājam, ir nerentabli, viņš norādīja.

Uzņēmuma "Latvijas pasts" vadība ievērojusi, ka tur, kur darbalaiks pasta nodaļās tiek saīsināts, pieprasījums pēc pakalpojumiem krītas vēl straujāk, un ātri vien jāpāriet pie tā formāta, kur pastnieks dodas pie klienta uz mājām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti