Šodienas jautājums

Šodienas jautājums: Kādi secinājumi pēc KNAB lēmuma par Rīgas domes Satiksmes departamenta darbu?

Šodienas jautājums

Zīmju valodā. Šodienas jautājums: Kam jāuzņemas atbildība par problēmām ar jaunajiem vilcieniem?

Šodienas jautājums: Kam jāuzņemas atbildība par problēmām ar jaunajiem vilcieniem?

«Vivi» šefs: Ar vecajiem vilcieniem tādu problēmu nebija, jo mašīnisti paši spēja tos «atdzīvināt meža vidū»

Lai gan vecie "Pasažieru vilciena" transportlīdzekļi nebija ideālā darba kārtībā un arī tiem gadījās tehniskās ķibeles, tas neizraisīja masveida satiksmes problēmu un vilcienu kavēšanos stundām ilgi, jo mašīnisti spēja "paši tos atdzīvināt meža vidū", LTV raidījumā "Šodienas jautājums" sacīja AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Viņš atzina, ka uzņēmums nebija rēķinājies ar tik lielām problēmām, kādas izraisīja jauno "Škoda Vagonka" vilcienu bojājumi, kad vilciens, piemēram, vienkārši apstājies "nekurienes" vidū, bloķējot satiksmi šajā līnijā.

Grigulis skaidroja, ka "Pasažieru vilciena" mašīnisti pēdējos gados faktiski kļuvuši par inženieriem, kuri spējuši "vilcienu atdzīvināt meža vidū", jo tur "faktiski bija tikai dzelži". Jaunie "Škodas" vilcieni ir daudz tehnoloģiskāki, tiem nepieciešamas attiecīgas zināšanas.

Tieši tāpēc uzņēmums prasa, lai vilcienos, kuri piedzīvojuši tehniskās problēmas un ir salaboti, pirmajā braucienā dodas līdzi "Škoda" inženieris un pārliecinās, ka problēmas neatkārtojas.  

KONTEKSTS:

2023. gada februārī vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau tā paša gada vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā rudenī.

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.

Pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem Latvijā galu galā sāka 2023. gada 15. decembrī. Drīz pēc tam vairākiem vilcieniem sāka atklāties defekti, un janvāra sākumā viens no jaunajiem vilcieniem apstājās līnijā Rīga–Skulte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti