Nu jau 15 posmos Latvijā ceļa malās uzstādīti stabi ar sarkanām bumbām un kameru. Uzstādīti, bet vēl nedarbojas. Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešana pirmajos posmos Latvijā aizkavējusies.
Pirmajā posmā, kas atrodas uz Rīgas apvedceļa A5, sistēmai bija jāsāk darboties martā.
VSIA "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis skaidro: "Aizkavēšanās bijusi saistībā ar verifikācijas metožu apstiprināšanu, dokumentācijas izstrādāšanu, bet, protams, ir bijuši arī izstrādātāja kavējumi par ko mēs piemērosim līgumā iestrādātos līgumsodus."
Verifikācija ir pārbaudīšana, vai mērījumi tiek veikti precīzi. To veic uzņēmums "Latvijas nacionālais metroloģijas centrs". Taču tas, ko viņi dara, vēl jāakreditē. To savukārt veica Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs. Tajā stāsta, ka process ieildzis, jo Latvijā nav atbilstoša eksperta, nācās tādu aicināt no Lietuvas. Uzņēmumā, kas atbildīgs par sistēmas uzstādīšanu, skaidro – dokumentus sākām gatavot laicīgi.
"Paralēli norisinājās projektēšanas darbi un projektēšanas darbu laikā arī skaņojoties ar vairākām iestādēm, viņas izvirzīja papildus prasības," komentē SIA "Fima" valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Grebežs.
Uzņēmums līdzīgas sistēmas uzstādījis jau minētajā Lietuvā, vērtējot Latvijā ieviešamās esot līdzīgas. Nedaudz atšķirsies vien vizuāli un ar to, ka ar kamerām varēs pārbaudīt, vai auto apdrošināšanas jeb OCTA polise ir derīga, vai izieta tehniskā apskate un vai iegādāta vinjete. Pirmajā posmā vidējo ātrumu sāks mērīt tuvākajā laikā, lēš kā uzņēmums, tā arī pasūtītājs.
"Būs jauni iepirkumi un jauni plāni nākamajam un aiznākošajam gadam. Tās nebūs tikai 15 vietas Latvijā, būs vairāk. Salīdzinājumā ar kaimiņiem Lietuvu – ja nemaldos, tur ir jau tuvu pie simts," norāda Mārtiņš Lazdovskis.
Šobrīd tiek apzinātas vietas nākamajiem posmiem.