4. studija

Kas notiks ar Zasas dzirnavās atrastajām cilvēka mirstīgajām atliekām?

4. studija

Kāpēc Bolderājā uz "Svēto vakarēdienu" atkal sapulcējās Jēzus un viņa mācekļi?

Kāpēc vilcienu pasažieri, riskējot ar dzīvību, ietiepīgi vēlas šķērsot sliedes?

Rīgas Centrālajā stacijā sliežu neatļautu šķērsošanu risina ar žogu, nevis reisu labāku plānošanu

Lai pagūtu dažu minūšu laikā pārsēsties no viena vilciena otrā, daļa pasažieru Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā nevis izmanto pazemes pārejas, bet gan šķērso sliedes neatļautā vietā. "Pasažieru vilciens" pavasarī solīja, ka pasažieru plūsmu analizēs un ar šo jautājumu tālāk vērsīsies pie "Latvijas dzelzceļa". Pienācis rudens. Kas izdarīts?

Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija" par šo problēmu vēstīja jau pavasarī. Šobrīd situācija ir atrisināta, uzliekot žogu. Taču jautājums paliek – kāpēc nevar divu, četru vai sešu minūšu vietā starp vilcienu reisiem, kas pienāk un atiet no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas, paredzēt, piemēram,10 minūtes?

AS "Pasažieru vilciens" Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre skaidroja, ka izaicinājums ir "Rail Baltica" būvdarbi. 

"Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas caurlaidība šobrīd ir samazināta uz pusi, jo bija pieejami četri caurbraucamie ceļi, no kuriem pasažieru pārvadājumiem tika izmantoti trīs, kas šobrīd ir slēgti, un piektais ceļš ir pārveidots par strupceļu. Tātad mums šobrīd ir diezgan sarežģīti apstākļi, un mēs strādājam, lai vienkārši nodrošinātu vilcienu satiksmi," norādīja Zviedre.

Vidēji dienā tiek veikti 287 reisi, no tiem 48 ir tranzīta jeb tādi, kuros nav jāpārsēžas. Uz jautājumu, vai nevar sakombinēt krietni vairāk tā dēvēto tranzīta reisu, Zviedre atbildēja: 

"Šis ir ļoti teorētisks jautājums, par kuru varētu runāt tajā mirklī, kad tiešām visa dzelzceļa stacijas caurlaidība būs ar pilnu kapacitāti, kad arī būs saņemti visi nepieciešamie vilcienu sastāvi, tad varam skatīties, varam runāt."

"Pasažieru vilciena" pārstāve gan atzina, ka uzņēmuma mērķis ir palielināt caurbraucošo reisu skaitu.

Savukārt uz jautājumu, kāpēc vilcieni kavējas, uzņēmums norādīja, ka šā gada pirmajos sešos mēnešos vilcienu precizitāte (rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti saskaņā ar vilcienu kustības grafiku) sasniedza 99,14%. Jāpiebilst, ka par savlaicīgi izpildītu reisu tiek uzskatīts reiss, kas galastacijā pienāk ar aptuveni 5 minūšu nobīdi no grafika elektrovilcieniem un 10 minūšu nobīdi dīzeļvilcieniem.

Lūk, šeit arī ir problēma – ja starp vilcienu reisiem ir astoņas minūtes, tad paspēt šķērsot sliedes atļautā vietā vai izmantojot tuneli principā var, bet, ja vilciens, pat iekļaujoties noteiktajās nobīdēs no grafika, galapunktā pienāk kaut vai četras minūtes vēlāk, pagūt uz nākamo vilcienu jau kļūst gandrīz neiespējami.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti