Sadaļas Sadaļas

Rīta Panorāma

Vokālās studija «Nots» grupa «PusNotis»

Rīta Panorāma

Intervija ar Jāni Skrastiņu par Notāru dienām

«Tie džeki» biznesu taisa no gaismas

Uzņēmums «Tie džeki» rada biznesu ar gaismām

Iepazīstoties ar Latvijas jaunajiem uzņēmumiem, kas attīstās ar biznesa inkubatoru palīdzību, LTV paviesojās uzņēmumā “Those Guys” (tulkojumā – “Tie džeki”). Uzņēmumu izveidojuši divi puiši, kuru stihija ir gaisma, māksla, elektronika un robotika. To visu apvienojot kopā, rodas produkti un gaismu šovi.

Sākumā gaismu mākslinieks Reinis Smiltenis darbojās savas mājas pagrabā, bet elektroinženieris Jānis Bukovskis šaurā istabiņā dzīvoklī. Tad abi satikās un kopā izveidoja uzņēmumu.

“Es jau kādu laiciņu paralēli citiem darbiem nodarbojos ar maziem elektronikas projektiņiem. Un man interesēja viss, kas saistīts ar mūziku un interaktīvām lietām. Vienu dienu satiku Reini, kurš stāstīja, ka sācis mācīties gaismošanu. Un tā mēs pastāstījām, ko kurš esam izdarījuši, un sanāca pa ceļam. Viņš mani ievilka koncertu pasaulē, visiem patika tas, ko mēs darām, un tā mēs ļoti ātri ieskrējāmies,” stāsta Bukovskis.

Abiem līdz tam nebija nekādas pieredzes uzņēmējdarbībā, nebija arī atbilstošas izglītības. Viens vairāk ir mākslinieks, otrs tehniskāks cilvēks, un kopā sanāk ļoti laba komanda. Viņu biznesam ir vairāki virzieni. Gaismu dizaina radīšana un programmēšana koncertiem. Nestandarta gaismu iekārtu veidošana, tajā skaitā arī robotizētas ierīces. Šādas iekārtas gan nomā, gan izgatavo pēc klientu pasūtījuma. 

“Tā kā tas ir tāds nestandarts, nav pat īsti definīcijas, kas tas ir. Mēs neesam uzņēmums, kas iznomā gaismas. Mēs pieejam tai lietai padziļināti,” stāsta Smiltenis.

Tie ir nestandarta piegājieni gaismu objektos.

Paši lodē, urbj, līmē, saslēdz vadus un programmē. Iekārtu radīšanā tiek izmantoti sensori, roboti un gaismas.

 “Those Guys” gaismu mākslinieks rāda kādu uzņēmuma izveidotu objektu: “Šobrīd šī sirds mums kalpo kā materiāls, kas atspoguļo, ko mēs varam izdarīt. Tā ir robotizēta, ar 40 motoriem. Starp citu, to būs iespējams apskatīties Liepājā “Pastaiga izgaismotā Liepājā” jau pavisam drīz.”

Tā kā uzņēmēji darbojas ar netipisku piedāvājumu, abi atzīst, bija jābūt lielai ticībai sev un neatlaidībai, lai kaut ko tādu uzsāktu. Viņu klienti ir dažādas pasākumu organizēšanas aģentūras un mūziķi.

Bet kā tad radās uzņēmuma nosaukums? “Tad, kad mēs vēl nebijām izdomājuši, kāds būs mūsu nosaukums, mūs sauca par “tiem džekiem”. Mēs jau kaut ko darījām un citi zināja, ka tie džeki dara. Tad arī izdomājām, ka būsim “Tie džeki” jeb angliski “Those guys”, lai tēmētu arī uz ārvalstu tirgu,” stāsta Smiltenis.

Jāņa un Reiņa piedāvātie risinājumi bijuši redzami daudzos mūziķu priekšnesumos, arī festivālā “Staro Rīga” un pat Lietuvā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt