Uzņēmēji atkal strīdas par iespēju izvest atkritumus, šoreiz no Rīgas kapiem

Kārtējais strīds atkritumu nozarē. Šoreiz uzņēmējiem aizdomas par negodīgu konkursu radījis Rīgas domes iepirkums, kurā tiek meklēts galvaspilsētas kapsētu atkritumu izvedējs. Uzvarētājs gadā varēs tikt pie vairāk nekā 800 tūkstošiem eiro. Taču pašreizējais kapu attīrītājs uzņēmums «Pilsētvides serviss» domā, ka jaunās prasības izpildīt nevarētu, tāpēc iesniedzis sūdzību.

Uzņēmēji atkal strīdas par iespēju izvest atkritumus, šoreiz no Rīgas kapiemEdgars Kupčs

    Rīgas pašvaldība apsaimnieko 20 kapsētu, no kurām visvairāk atkritumu rodas Pļavnieku kapsētā, Pirmajos Meža kapos, Lāčupes un Jaunciema kapos.

    Kopumā no galvaspilsētas kapiem gada laikā izvedami gandrīz 73 tūkstoši kubikmetru gružu,

    stāsta Kapsētu pārvaldes priekšnieks Gints Zēla.

    Pašlaik par tīrību Rīgas kapos gādā kompānija «Pilsētvides serviss». Tā kā līgums iet uz beigām, Rīgas domes Mājokļu un vides departaments izsludinājis jaunu iepirkumu.

    Par iespēju saglabāt 840 tūkstošu eiro līgumu gadā uzņēmums «Pilsētvides serviss» sācis cīņu drīz pēc iepirkuma izsludināšanas. Kompānija strīda iemeslus līdz sūdzības izskatīšanai ierakstā skaidrot atteicās, taču ārpus ieraksta nosauca vismaz trīs iebildes  - pirmkārt, līgumu par atkritumu apsaimniekošanu kapsētās plānots slēgt uz trim gadiem. Taču Kapsētu pārvalde sev rezervējusi tiesības līgumu lauzt jau pēc gada, ja Rīgas dome tam vairs nedotu naudu. Tas uzņēmumam rada nestabilitāti plānos.

    Otrkārt, pašvaldība uzņēmējam prasa licenci atkritumu šķirošanai. Taču nav saprotams, kādēļ tāda vajadzīga, jo visi atkritumi jāved uz Getliņu poligonu, kas pats arī nodrošina šķirošanu.

    Treškārt, tiek prasītas atkritumu izvešanas mašīnas, kas atbilst „Euro 6” standartam. Tās ir modernākās mašīnas, kurām uzņēmēja autoparkā turklāt jābūt jau uz konkursa pieteikšanās brīdi. Taču pretendentam nemaz nav garantijas, ka uzvarēs iepirkumā.

    Kapsētu pārvaldes priekšnieks Zēla iebildes noraida. Viņš uzsver, ka Rīga jau labu laiku meklē atkritumu apsaimniekotāju visā pilsētā. Tādēļ tad, kad to beidzot atradīs, arī kapos saimniekos jaunais izvedējs. Savukārt „Euro 6” izmešu standarts smagajām mašīnām ir pašsaprotama lieta:

    "Tās, manuprāt, nav visjaunākās. Smagajām mašīnām, ja es pareizi ineresējos, "Euro 6" standarts ir jau kopš 2004. gada. Mēs tieši nepieļaujam, ka pa kapsētām, kur savā ziņā ir ļoti specifiska vieta, braukātu tehnika, kuras kvalitāte absolūti neatbilst mūsdienu prasībām. Līdz ar to šis "Euro 6" standarts smagajām mašīnām, manuprāt, nav nekādā mērā parspīlēta prasība."

    Pēc uzņēmēja sūdzības Kapsētu pārvalde pieteikšanos konkursā no 30. oktobra pagarinājusi līdz 21. novembrim. Iepirkumu uzraugi vēl nav noteikuši strīda izskatīšanas laiku.

    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Populārākie
    Interesanti