Šis ir pasaulē izplatīts krāpšanas veids, ko sauc par „phishing” jeb „pikšķerēšanu”, kad ar viltus vēstulēm it kā bankas vai kādas citas iestādes vārdā cenšas maldināt cilvēkus un uzzināt viņu konfidenciālos datus.
Banka pārbauda šo gadījumu un pateicas klientiem par modrību, kā arī atgādina, ka banka nekad nelūgs klientam ievadīt visus kodus no internetbankas kodu kartes.
Kā rīkoties, ja saņēmāt e-pastu ar lūgumu sniegt kartes vai internetbankas informāciju?:
Jebkuru šaubu vai aizdomu gadījumā nekavējoties sazinieties ar banku, lai pārliecinātos par e-pasta autentiskumu. Atcerieties galveno finanšu drošības internetā likumu: banka nekad nezvanīs, nesūtīts e-pastu un nelūgs no klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai.
Nekādā gadījumā nedrīkst sūtīt pa e-pastu vai teikt pa telefonu sekojošus datus:
- •internetbankas parole;
- •kodu kartes vai kalkulatora pilnie numuri;
- •kartes numurs;
- •kartes derīguma termiņš,
- •PIN kods,
- •kā arī CVV2 kods jeb trīs ciparu kods, kas atrodas kartes aizmugurē baltā laukumā, blakus parakstam.
Viltus vēstuļu saturs:
Variants 1:
From: Swedbank [email protected]
To:
Labdien vārds/uzvārds,
Mums neizdevās jūs sazvanīt uz tālruņa numuru xxxxxxx.
Lūdzam jūs steidzami sinhronizēt internetbankas kodu karti, pretējā
gadījumā pieeja internetbankai tiks bloķēta.
Lai uzsāktu kodu kartes sinhronizāciju, lūdzu sekojiet zemāk esošajai
saitei, http://ib.swedbank.lv.XXX.YY/random/
Variants 2:
From: Swedbank [email protected]
To:
Labdien vārds/uzvārds,
Sakarā ar uzlabojumiem Swedbank internetbankā lūdzam jūs sinhronizēt savu kodu
karti ar jauno internetbankas versiju.
Lai turpmāk pilnvērtīgi varētu izmantot Swedbank internetbanku, kodu kartes
sinhronizācija ir obligāts process.
Lai uzsāktu kodu kartes sinhronizāciju, sekojiet zemāk esošajai saitei,
http://ib.swedbank.lv.XXX.YY/random/ saites pašas beigas izmainītas
Ar cieņu,
Privāto klientu apkalpošana