Dienas ziņas

Kokneses novadā aprūpētājiem palīdz zemessargi

Dienas ziņas

Pēc iebrukuma Kapitolijā aug spiediens pret Trampu

Šogad lielākajā daļā maršrutu – pagaidu risinājumi

Šogad vairumā sabiedriskā transporta maršrutu – pagaidu risinājumi

Sabiedriskā transporta koncepcija nākamajiem desmit gadiem paredz, ka no 2021. gada pasažieri var gaidīt būtiskus uzlabojumus pasažieru pārvadājumos. Piemēram, autobusus, ne vecākus par pieciem gadiem, toskait arī videi draudzīgos elektroautobusus. Daudzo pārsūdzību dēļ desmitgades konkurss gan pamatīgi ievilcies, un pašreiz skaidrība ir tikai par pārvadājumiem trešdaļā no visa maršrutu tīkla.

Sabiedriskā transporta pasažieru pārvadājumos jau kopš ārkārtas situācijas ieviešanas regulāri tiek pārskatīts maršrutu un reisu skaits, kā arī samazināts pasažieru skaits autobusos. No jaunā gada mainījušies arī pārvadātāji. "Jelgavas autobusu parka" vietā pasažierus tagad ved  SIA "Sabiedriskais autobuss", bet ar Bausku un apkaimi saistītajos maršrutos kursē gan ''Sabiedriskais autobuss'', gan ''Nordeka'', kā arī vietējais pārvadātājs SIA''Aips''.

Jelgavas un Bauskas autoostās uzrunātie pasažieri teica, ka vairāk par pārvadātāju maiņu viņus interesē pasažieru pārvadājumu kvalitāte. Īpaši baušķeniekiem, kuriem jau ir pieredze ar SIA "Sabiedriskais autobuss".

"Sākums bija pabriesmīgs, jo bija tā, ka ziemā pat vajadzēja vilkt cimdus un šalles riktīgas, jo nezin vai līdz Rīgai izturēs to aukstumu. Pašreiz tā vairs nav, bet ir liela problēma tieši no lauku pagastiem tikt uz Bausku," sacīja Vecsaules iedzīvotāja Iveta.

Autotransporta direkcijā skaidroja, ka gan pārvadātāji, gan pārvadājumu kvalitāte vēl mainīšoties, jo desmitgades konkurss pasažieru pārvadājumiem ir krietni ievilcies un joprojām visās lotēs neesot zināmi uzvarētāji.

"33% no visa maršrutu tīkla mums ir skaidrība, un no augusta mums būs jau jaunā kvalitātē pakalpojums. Tas skars Bauskas loti, Daugavpili, Krāslavu, Saldu, Liepāju un Pierīgu. Tur ir skaidrība.

Par pārējām daļām... Ņemot vērā, ka iepirkumu process ievilkās, lai nebūtu pārrāvums, mēs izsludinājām īstermiņa konkursu, kas ir līdz šī gada beigām," stāstīja valsts SIA''Autotransporta direkcija'' valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Bauskas lotē "Sabiedriskais autobuss" esot īstermiņa konkursa uzvarētājs, bet nākamos desmit gadus gan Rīgas, gan lauku reisos kursēšot "Nordeka". Savukārt vietējais uzņēmējs SIA "Aips" šajā konkursā zaudējis un 31. jūlijā darbu beigs.

"Jebkurā gadījumā, vai brauktu viens pārvadātājs vai otrs, pasažieri iegūtu. Jo tur ir daudz noteikumu, kuri bija jāizpilda visiem pretendentiem visā Latvijā. Tas nav saistīts tikai ar Bausku. Cik tas maksās valstij un vai tas bija vajadzīgs, tas jau ir cits stāsts. Tai skaitā elektroautobusi. Ir zināms, ka Bauskā tie būs," stāstīja SIA ''Aips'' Bauskas pārvadātāju valdes loceklis Jānis Kļaviņš.

Tomēr, visticamāk plānotie uzlabojumi atspoguļosies arī biļešu cenās.

"Vietējās nozīmes maršrutiem valsts līdzdalība Zemgalē pārsniedz 70%. Tas skatījums nākotnē būtu tāds, ka valsts dotācija un biļešu ieņēmumi būtu puse uz pusi," klāstīja Autotransporta direkcijas  valdes priekšsēdētājas.

Šogad plānots ieviest arī komercreisus, kuros valsts dotācijas nebūs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt