Sākas ģeotehniskās izpētes darbi «Rail Baltica» trases posmā no Misas līdz Lietuvas robežai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ietvaros sākas ģeotehniskās izpētes darbi plānotajā dzelzceļa posmā no Misas līdz Latvijas-Lietuvas valsts robežai. Šajā dzelzceļa posmā ietilps Iecavas un Bauskas novadi, informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.

Pirmie darbi noritēs Iecavas pašvaldības teritorijā, un tie plānoti līdz 2021. gada beigām. Izpētes mērķis ir iegūt nepieciešamo inženiertehnisko informāciju par grunts sastāvu un tās fizikālajām īpašībām "Rail Baltica" pamattrases projektēšanai un ilgtspējīgu tehnisko risinājumu izstrādei. 

Inženierizpēti veiks projektēšanas uzņēmums "IDOM, Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U." un tā apakšuzņēmums, starptautiska Austrijas uzņēmuma filiāle Latvijā SIA "Intergeo Baltic".

Lauka darbi norisināsies konkrētos punktos plānotā dzelzceļa posma garumā. Eksperti, izmantojot dažādas metodes, izpētīs grunts apstākļus.

Izpētes uzdevums ir iegūt inženiertehniskos datus, kas nepieciešami uzbērumu, viaduktu, tiltu, trokšņu sienu, caurteku, dzīvnieku pāreju un citu infrastruktūras elementu projektēšanai. 

Lai nodrošinātu nepieciešamo datu apjomu un izpildītu projektēšanas darbus atbilstoši projektēšanas vadlīnijām, inženierizpētes darbi notiks divās kārtās. Pirmajā kārtā izpētei paredzēto punktu savstarpējais attālums ir aptuveni 300 metri, bet otrās kārtas izpētes punktu attālums būs aptuveni 100 metri. Savukārt vietās, kur paredzēts izvietot tiltus, viaduktus, caurtekas un citas konstrukcijas, izpētes punktu blīvums var būs lielāks, lai iegūtu precīzu informāciju par ģeoloģiskajiem apstākļiem.
  
Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumos tiks veikti inženierizpētes darbi Iecavas un Bauskas novados, saņems informāciju no darbu izpildītāja pārstāvjiem un tiks informēti par plānoto darbu mērķi, tā izpildījumu, izpētes vietas koordinātām un izpētes metodēm. 

"RB Rail" pārstāvji norādīja, ka papildu informāciju iedzīvotājiem par ģeotehnisko izpēti var atrast "Rail Baltica" digitālajā informācijas centrā.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts ir vērienīgākais infrastruktūras projekts Baltijas valstu neatkarības vēsturē. Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro.

Šobrīd projektā uzsākti projektēšanas darbi 634 kilometru garumā no visas 870 kilometru garās pamata trases. Paralēli nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas", īsteno projektēšanas darbus lidostā “Rīga” un Rīgas Centrālajā stacijā, kur būvniecības darbi sāksies 2020. gada rudenī. Dzelzceļa pamata trases būvniecību Latvijā paredzēts sākt 2022. gadā. 

Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti