Viņš skaidroja, ka faktiski pašreiz ir pabeigts būvdarbu pamatrisinājuma projekts, kurā ir redzami galvenie principi tālākam darbam. "Tālāk jau seko detālprojekti, un tie, protams, prasīs ilgāku laiku. Pilnībā būvprojekts tiks pabeigts nākamā gada pavasarī. Tomēr šī daļa - būvprojekta pamatrisinājumi jeb kā to angliski sauc "master design" - ir vissvarīgākā, jo tā ir pamats visam tālākajam plānošanas un izstrādes darbam," teica de Rūks.
Viņš stāstīja, ka nākamā gada pavasarī arī sāksies celtniecība. De Rūks skaidroja, ka paralēli projektēšanai jau pašlaik notiek daži sagatavošanās darbi - piemēram, grunts izpēte, lai pārliecinātos, ka uzņēmuma ģeotehnoloģiskie aprēķini ir pareizi, stacijas un tiltu pamatu izpēte.
"Mēs esam sašaurinājuši pasažieru platformas, un tas nozīmē, ka jumtam, kurš atradīsies virs platformām, būs jābalstās uz šaurākiem atbalsta punktiem. Tādēļ vēlreiz ir jāveic visas pārbaudes un jāpārliecinās par aprēķinu pareizību. Tā ir tieši mūsu speciālistu stiprā puse - piemērot projektu šādām izmaiņām," teica de Rūks.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.