Panorāma

Blakus Botāniskajam dārzam plāno nocirst ap 100 koku

Panorāma

Lai nebūtu parādu, iesaka maksāt lielākus nodokļus

Vai «Rīgas satiksmei» draud maksātnespēja?

«Rīgas satiksmei» pagaidām maksātnespēja nedraud; par nākotni ir daudz jautājumu

Par galvaspilsētas iedzīvotāju nodokļu naudu pirktas nevajadzīgas preces pakalpojumi, slēgti konsultāciju līgumi, kā arī pirkta degviela par dārgāku cenu, nekā uzpildes stacijās – tā auditoru ziņojumu raksturo Rīgas domes deputāti, kas skaidro, kāpēc uzņēmums “Rīgas satiksme” nonācis finanšu grūtībās. Jaunieceltais “Rīgas satiksmes” vadītājs norāda - vismaz martā uzņēmumam maksātnespēja nedraud, un pašlaik nav runas par biļešu cenas pieaugumu.   

Rīgas pašvaldības dotācija uzņēmumam “Rīgas satiksme” ik gadu ir augusi. No dažiem desmitiem miljonu eiro pirms desmit gadiem līdz 130 miljoniem eiro pērn. Un arī šogad uzņēmuma saistību un rēķinu apmaksai jau atkal nepieciešams vairāk līdzekļu.

 Dokumenti liecina, ka šogad nepieciešama dotācija nepilnu 140 miljonu apmērā, no kuras Rīgas dome solījusi 130 miljonus.

“Rīgas satiksmes” kredītsaistības krietni pārsniedz uzņēmuma gada budžetu, un kredīta nodrošinājumam ir ieķīlāta liela daļa satiksmes infrastruktūras, ieskaitot autobusus, tramvaju vagonus un pat tramvaju sliedes un domkratus.

Nule uzņēmuma vadību atstājušais pagaidu vadītājs Anrijs Matīss norādīja, ka “Rīgas satiksmes” kredītsaistības ir nepilni 300 miljoni eiro, turpretī gada budžets - aptuveni 200 miljoni.

“Martā tiešām draudēja maksātnespējas iestāšanās. Bet, avansējot šo decembra maksājumu un palielinot budžetu, šī maksātnespēja varētu tikt novērsta,” sacīja Matīss.

Viņš norādīja – novērst iespējams arī nepieciešamību pēc tik lielas dotācijas no rīdzinieku budžeta, un runa esot par summu, kas nav mazāka par desmit miljoniem eiro.

“Optimizēt arī saslēgtos līgumus, tai skaitā neizdevīgos līgumus ar “Rīgas karti”, neizdevīgo līgumu ar “Rīgas mikrouzņēmumu satiksmi”. Optimizēt šos maršrutus, lai samazinātu izmaksas – lai rīdziniekiem nebūtu jāmaksā vairāk par dotāciju “Rīgas satiksmes” budžetā,” iespējas uzskaitīja Matīss.

Jaunieceltais “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Ernests Saulītis norādīja, ka pašlaik notiekot aktīvs darbs ar uzņēmuma kreditoriem.

“Kas ir jādara, jāpalīdz kreditoriem būtībā saprast to situāciju. Visticamāk, viņi vēlēsies pilnu auditoru atzinumu, mēs pieprasīsim atļauju dot viņiem,” informēja Saulītis.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē Ernests Saulītis arī norādīja, ka nepieciešams apstiprināt brauciena pašizmaksu uz 1,43 eiro, kas gan nenozīmētu braukšanas maksas palielinājumu pasažieriem.

Tāpat Saulītis slavēja iepriekšējās pagaidu valdes vadītāju par sastādīto rīcības plānu, lai izvairītos no maksātnespējas. Vienlaikus viņš norādīja, ka īsajā laika sprīdī, kopš ir amatā, neesot paspējis pilnībā iepazīties ar auditoru ziņojumu.

Rīgas domes opozīcijas deputāts (“Vienotība”) Vilnis Ķirsis savukārt sacīja, ka viņu “nepamet sajūta, ka viss šeit notiekošais, ir risinājums līdz 25. maijam. Ar godu un orķestri izvadīsim mūsu priekšsēdētāju uz Eiroparlamentu, un pēc tam kaut ūdensplūdi…”

Nacionālās apvienības deputāts Ģirts Lapiņš pēc Saulīša iztaujāšanas norādīja, ka mēģināšot panākt, lai par dotācijas piešķiršanu “Rīgas satiksmei” domnieki lemtu atsevišķi no lemšanas par kopējo pašvaldības budžetu, jo jāvērtē 130 miljonu piešķiršanas lietderība.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti