Par konkurenci kropļojošajiem noteikumiem saistībā ar reklāmas izvietošanu Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietās jau pirms diviem gadiem vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".
Tiesības izvietot reklāmu caur "Rīgas satiksmi" bez konkursa bija saņēmis ar Rīgas domes politisko vadību saistīts uzņēmums "Pilsētas līnijas", pretī solot pieturas labiekārtot un uzcelt nojumes. “Pilsētas līnijas” pašas gan darbojas kā starpnieks. Reālie darbu izpildītāji un reklāmas laukumu iznomātāji ir vides kompānija "JCDecaux".
Visi līgumi noslēgti uz vairāk nekā 10 gadiem un paredz ekskluzīvas reklāmas izvietošanas tiesības tikai diviem uzņēmumiem. KP secinājusi, ka noslēgtie līgumi ierobežo konkurenci, un tādēļ līgumu nosacījumi bija jāmaina, turpina Ābrama.
""Rīgas satiksme”, „Pilsētas līnijas” un „JCDecaux” bija atsaucīgas, saprata mūsu iebildumus un piekrita mainīt līguma nosacījumus, nosakot, ka līgums nav beztermiņa, ka nav ekskluzīvu tiesību,
ka netiek viss rezervēts tikai šiem uzņēmumiem, un apņēmās publiskot tīmekļa vietnē informāciju, kad būs iespēja pretendēt uz jaunu iepirkumu par transporta pieturvietu izbūvi un reklāmas izvietošanu. Līdz ar to mēs atrisinājām nākotnes problēmu, bet, protams, mēs neatrisinām to ko, mēs nevaram – kāpēc šādas tiesības tiek piešķirtas par ekskluzīvām vietām bez iepirkumu, bez konkursa rīkošanas, bez skaidriem nosacījumiem," teica Ābrama.
Turpmāk "Rīgas satiksme" līgumu ar pašreizējo partneri nepagarināšot automātiski, kā bija paredzēts līdz šim, publiskos informāciju par līgumu termiņiem, kā arī informēs par pieturvietu uzstādīšanu vai nomaiņu. Tādējādi informāciju savlaicīgi saņemšot arī citi uzņēmumi.
"Rīgas satiksme" gan neuzskata, ka līdz šim bijušas lielas problēmas.
"Tās durvis jau nebija arī līdz šim aizvērtas. Konkurences padome jau nenorādīja, ka ir bijuši pārkāpumi. Ir bijuši riski, ka tas tā varētu notikt, kaut gan nevienā brīdī tie riski nav arī iestājušies.
Protams, ja jau būtu tā, ka nevarētu ienākt, tad jau Konkurences padome būtu sodījusi vai citādāk norādījusi. Tā, ka, jā, tās durvis ir atvērtas," teica "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis.
KP gan uzsver, ka tās ieskatā konkurenci kropļoja ne tikai līguma nosacījumi, bet arī fakts, ka šis līgums slēgts bez konkursa. Tomēr saistībā ar šo faktu Konkurences padomei nav tiesību vērsties, jo tādas nedod likums.