Lauka darbi norisināsies konkrētos punktos visa dzelzceļa posma garumā, kuros eksperti, izmantojot dažādas urbšanas metodes, izpētīs grunts apstākļus. Izpēte tiek veikta, lai izstrādātu ieteikumus, kas tiks ņemti vērā, projektējot tādus infrastruktūras elementus kā uzbērumus, tiltus, trokšņu sienas, caurtekas un dzīvnieku pārejas.
Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumus skars izpētes darbi posmos Upeslejas–Centrālā stacija Rīga; Torņakalns–Imanta un lidosta “Rīga”–Misa, saņems vēstuli par plānotajiem darbiem. Vēstulē ir norādīts plānoto darbu mērķis un tā izpildītāji, izpētes vietas koordinātas, izpētes metode, kontaktpersona, kā arī pielikumā pievienots darbu saskaņošanas protokols.
Izpēti veiks starptautiska Austrijas uzņēmuma filiāle Latvijā SIA “Intergeo Baltic”.
“RB Rail” norāda, ka pašlaik “Rail Baltica” projektā uzsākti pamattrases projektēšanas darbi 411 km garumā un norit iepirkums projektēšanas darbiem nākamajiem 233 km. Paralēli nacionālais projekta ieviesējs Latvijā SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” īsteno projektēšanas darbus Rīgas Centrālajā stacijā un starptautiskajā lidostā “Rīga”. Pamattrases būvniecību paredzēts sākt 2022. gadā.
KONTEKSTS:
"Rail Baltica" projekts ir vērienīgākais infrastruktūras projekts Baltijas valstu neatkarības vēsturē. 870 kilometru garā dzelzceļa līnija no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai pēc šī brīža aplēsēm izmaksās 5,79 miljardus eiro. "Rail Baltica" projektu apmēram 85% apmērā līdzfinansē Eiropas Savienība no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta līdzekļiem. Saskaņā ar finansēšanas līgumiem "Rail Baltica" projekta atbalsta saņēmēji ir dalībvalstu ministrijas, kas atbild par projekta īstenošanu, un visu trīs valstu kopuzņēmums"RB Rail".