Viņš skaidroja, ka Latvija šī projekta īstenošanā ir pirmrindniece un jau noslēgusi vai drīzumā noslēgs pirmos projektēšanas un būvniecības līgumus.
“Latvija šobrīd pilda savus uzdevumus un savas aktivitātes atbilstoši globālā projektā paredzētajam laika grafikam. Šobrīd noslēdzās plānošanas fāzē un sākās projektēšanas fāze. Latvijas gadījumā jau būtiskākie projektēšanas līgumu ir noslēgti vai arī izsludināts iepirkums.
Līdz ar to mēs varam teikt, ka mēs tuvojamies plānošanas fāzes noslēgumam un uzsākam projektēšanas fāzi.
Mēs esam sākuši projektēšanu, vai projektēšana tiks uzsākta nākamā gada sākumā,” sacīja Driksna.
Viņš lēsa, ka projektēšanai nepieciešams pusotrs gadus, un to plānots pabeigt 2021.gadā. Bet būvniecība paredzēta no 2021. līdz 2026.gadam.
“Atbilstoši esošajai situācijai tātad mēs ejam plānotajā laika grafikā,” piebilda Driksna.
KONTEKSTS:
Latvija, Lietuva un Igaunija sagaida, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs atklāta satiksmei 2026. gadā. Iecerēts, ka Eiropas platuma sliežu dzelzceļa projekts “Rail Baltica” savienos Tallinu ar Varšavu.
"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.