Kultūras ziņas

Čellistes Kristīnes Blaumanes Londonas dzīve

Kultūras ziņas

Raiņa pēdējā vasara fotogrāfijās

Latvijas reklāma ārzemēs - labāk vēlāk nekā nekad?

Noslēdz 1,3 miljonu eiro vērtus līgumus par Latvijas kultūras reklāmas kampaņu ārzemēs

Lai gan pagājis pusotrs gads kopš konkursa izsludināšanas par Rīgas kā kultūras galvaspilsētas reklāmas kampaņu ārzemēs, tikai tagad izdevies parakstīt līgumus ar uzvarētājiem – SIA „Inspired” un „Alpha Baltic”. Kampaņai bija jāsākas jau 2013.gada nogalē, taču to kavēja tas, ka teju pusotra miljona eiro vērtā konkursa dalībnieki regulāri apstrīdēja viens otra uzvaras kādā no konkursa etapiem.

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tomēr cer, ka vēl izdosies uzlekt uz kultūras galvaspilsētas radītā “uzmanības viļņa” un noturēt potenciālo tūristu uzmanību.

Pirmo atklāto konkursu par Starptautiskās kultūras tūrisma reklāmas kampaņas īstenošanu 2013. un 2014.gadā TAVA izsludināja pirms diviem gadiem jūlijā. Tam nebija gaidīto rezultātu un to vēlreiz izsludināja tā paša gada decembrī. Sīvākajiem konkurentiem apstrīdot vienam otra uzvaras, konkursa termiņš beidzās, un jau 2014.gada martā, kad kultūras gads Rīgā ritēja pilnā sparā, tika izsludināts vēl viens konkurss.

"To, ka nav jēgas reklamēt Rīgas kā kultūras galvaspilsētas pasākumus, sapratām, jau sludinot otro konkursu. Un mēs vairāk orientējamies uz kultūras tūrisma reklāmu - reklamēt kultūras norises,” norāda TAVA direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava.

Pēc pusotra gada konkursa 909 tūkstošu latu jeb gandrīz 1,3 miljonu eiro lielais pīrāgs nu ir sadalīts.

Ar uzņēmumu „Inspired” parakstīts 600 tūkstoš eiro vērts līgums par reklāmas izvietošanu interneta vidē, bet SIA „Alpha Baltic” par vairāk nekā miljonu eiro izvietos vides reklāmas septiņu dažādu valstu pilsētās.

Tomēr uzņēmumā „Inspired” joprojām uzstāj, ka iepirkuma konkursa rezultāts nav objektīvs.

Ja jūs man jautājat, vai ir pozitīvs rezultāts gan tūrisma nozarei, gan valstij kopumā, tad es nevaru atbildēt pozitīvi, jo es nezinu, kas ar to vides reklāmu sanāks. Es ceru, ka viss beigsies labi,” saka SIA “Inspired” vadītājs Kārlis Gedrovics.

Neskatoties uz to, sev uzticētajā interneta vidē uzņēmums 27. janvārī uzsāka reklamēšanos vairāku valstu tīmekļos. Redzamo banneru izskats vēl tiks koriģēts, bet saglabāsies pamata vēstījums, kuru autors ir Ērika Stendzinieka vadītā reklāmas aģentūra „Mooz”. Banneri mēģinās ieinteresēt par Latvijas muzejiem, mūzikas dzīves notikumiem, Centrāltirgu un jūgendstila arhitektūru.

Līdzīgi izskatīsies arī vides reklāmas. Par to izvietošanu 27. janvārī līgumu parakstījuši SIA “Alpha baltic”.

Jo ātrāk, jo labāk. Tie termiņi ir ļoti nokavēti, un mēģināsim pēc iespējas ātrāk izvietot pēc iespējas dažādi plakātus. Šādām kampaņām būtu jābūt katru gadu, jo paši igauņi, tuvākie konkurenti, viņi investē un katru gadu taisa šādas kampaņas, nevis vienu gadu dara un pēc tam piecus gadu pārtraukums,” saka “Alpha Baltic” vadītājs Lauris Špillers.

Tikmēr TAVA pārstāve Šīrava norāda, ka kultūras gada atskaņas esot jūtamas vēl šobrīd: „Domāju, ka visa gada garumā tās joprojām būs aktuālas.”

Reklāmas kampaņa par vairāk nekā pusotru miljonu eiro ārvalstīs ilgs pirmo pusgadu. 

Pērn oktobrī Latvijas Televīzijas kultūras ziņu veidotāji jau vēstīja par to, ka Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas gads varēja būt krietni vien vairāk popularizēts ārvalstīs, ja vien latviešiem raksturīgā manierē netiktu apstrīdēti reklāmkampaņas konkursa rezultāti 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti