Kultūras ziņas

Slavenākais mīlas stāsts uz baleta skatuves

Kultūras ziņas

Modernās tehnoloģijas un patriotisms Daugavpilī

"Rīga 2014" ārzemju reklāmas kampaņa nav sākusies

«Rīgas 2014» ārzemju reklāmas kampaņa nav īstenota

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Eiropas Kultūras galvaspilsēta Rīga šogad saņēma daudz starptautiskās uzmanības, taču ārvalstu mediju epicentrā būtu varējusi atrasties krietni biežāk, ja vien būtu īstenota jau pērn plānotā ārvalstu reklāmas kampaņa. Latvijai aizdomīgi raksturīgā manierē ne viens, ne otrs konkurss par reklāmas kampaņu teju pusotra miljona eiro vērtībā nav bijis veiksmīgs, norāda Latvijas Televīzijas kultūras ziņu veidotāji

"Rīga 2014" vasarnīca Esplanādē bija nozīmīgs informācijas ieguves punkts, turklāt tur notika daudzi pasākumi. Tuvojoties Eiropas kultūras galvaspilsētas gada beigām, vasarnīcas Esplanādē vairs nav, bet vairāk nekā miljonu vērtā ārvalstu reklāmas kampaņa joprojām nav īstenojusies.  

Pirmo atklāto konkursu par starptautiskās kultūras tūrisma reklāmas kampaņas īstenošanu 2013. un 2014. gadā Tūrisma attīstības valsts aģentūra izsludināja pagājušā gada decembrī. Iepirkums aicināja sagatavot piedāvājumus, kā reklamēt Latviju un Rīgu kā kultūras galamērķi 2014. gadā, aptverot Vāciju, Krieviju, Somiju, Zviedriju un Norvēģiju. Kampaņas budžets bija 909 tūkstoši latu - gandrīz miljons 300 tūkstoši eiro.

Spēcīgākie pretendenti uzdevuma veikšanai izrādījās SIA “Creative Media Services” un SIA “Inspired”. Abi viens otra uzvaras iepirkumu uzraudzības birojā pārsūdzējuši tik ilgi, līdz konkursa izpildes termiņš beidzies.

"Tie dokumenti ir pieejami, mūsuprāt, bija acīmredzami tendencioza vērtēšana," norāda SIA “Inspired” vadītājs Kārlis Gedrovics. "Iepirkumu vērtēšanā tika sadalīta pa vairākiem punktiem un vairākos punktos mums tika ielikta nulle, kur mēs nevarējām saprast, kā mums varēja būt nulle un otram pretendentam maksimālais punktu skaits."

"Iespējas reklāmas aģentūras pašas zina kaut ko par savu virtuvi vairāk, bet katrā ziņā mums nav tāda informācija," saka TAVA produktu attīstības vecākā eksperte Inese Šīrava. "Vismaz es, darbojoties šajā komisijā, neesmu jutusi ne no viena spiedienu, izdarītu par labu vai par sliktu kādam vērtējumam."

Pēc neveiksmīga pirmā iepirkuma jūnija beigās izsludināts jauns konkurss, kur izpildījuma nosacījumi saprotamāki. Vairāk kā pusmiljonu vērto interneta reklāmas aktivitāšu konkursu uzvarējis SIA "Inspired", bet vides reklāmas sadaļā – "Alpha Baltic". Šis uzņēmums pārsūdzējis "Inspired" uzvaru par reklāmām internetā. Iepirkuma norise atkal ieilgst.

"Nauda nepazudīs un, protams, mēs vispirms ceram uz to, ka veiksmīgi beigsies šie iepirkumi," uzsver Šīrava. "Ja gadījumā tas tā nebūs, tad mēs noteikti atradīsim veidus, kā īstenot iecerētos kultūras reklamēšanas pasākumus."

Tikmēr nodibinājums "Rīga 2014" iepirkuma norisi vērtēt nevēlas. Vien uzteic sadarbību ar Latvijas Institūtu un Latvijas vēstniecībām ārzemēs.

"Protams, papildu reklāma nekad nav bijusi par sliktu, bet mēs ceram, ka mēs šogad esam Rīgu ļoti trekni iezīmējuši Eiropas kartē, un tādējādi mēs esam pamanīti," saka nodibinājuma “Rīga 2014” pārstāvis Mārtiņš Drēģeris, piebilstot, ka paveiktā efekts, iespējams, būs redzams nākamajos gados.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti