«NordBalt» izbūve ļaus arī Latvijai samazināt spiedienu uz elektrības cenām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Lietuva sākusi aktīvi augstsprieguma zemūdens kabeļa „NordBalt” būvniecības, cerot nākamā gada nogalē savienot Baltijas valstu elektroenerģijas apgādes sistēmas ar Zviedriju, tādējādi sperot nozīmīgu soli savas enerģētiskās neatkarības atjaunošanā. Apjomīgajā projektā Lietuvas enerģētiķi tuvojas nozīmīga posma noslēguma – drīzumā plānots pabeigt kabeļa ieguldīšanu sauszemes teritorijā. „NordBalt” kabeļa izbūve ļaus Latvijai samazināt spiedienu uz elektroenerģijas cenām – no Lietuvas skaidro Latvijas Radio korespondents Gunārs Valdmanis

Līdz šim veikta aptuveni trešdaļa projekta darbu. Tie paralēli notiek gan Lietuvā, gan Zviedrijā. Tiek lēsts, ka kabeļa ieguldīšana varētu tikt pabeigta nākamā gada laikā.

Kabeļa izbūve būs nozīmīga arī Latvijai, lai samazinātu spiedienu uz elektroenerģijas cenām, ko izjūtam pēdējos gados tirgū ierobežotā dalībnieku skaita dēļ. Tas pavērs iespējas Latvijas tirgū importēt elektroenerģiju no Zviedrijas un Norvēģijas, kur tā vēsturiski ir ievērojami lētāka nekā Latvijā.

Kabelis arī atrisinās Lietuvas elektroenerģijas apgādes problēmu. Lietuva ir tas kaimiņš, kas ar savām elektroenerģijas apgādes un deficīta problēmām veicina arī Latvijas elektrības cenu saglabāšanos augstā līmenī. Latvija lielā mērā savas elektrības vajadzības spēj nodrošināt, tāpēc nozīmīga ir iespēja saņemt daudzveidīgas piegādes. Savukārt Lietuvas spēja nodrošināt elektropiegādes ir vāja – tā importē līdz 90% no nepieciešamās elektroenerģijas.

Lai varētu saņemt šīs piegādes, Lietuva pašlaik izmanto arī Latvijas infrastruktūru. Zemūdens kabeļa izbūves rezultātā lielā mērā tiks atslogota Latvijas infrastruktūra, līdz ar to uzlabosies drošība. Pieaugs arī Latvijas elektroenerģijas imports  no ārvalstīm, jo būs pieejami lielāki apjomi no daudzveidīgākiem avotiem. 

Jau ziņots, ka 700 megavatu starpsavienojuma "NordBalt " starp Lietuvu un Zviedriju  kopējās izmaksas tiek lēstas ap 550 miljoniem eiro.

"NordBalt" būs trešais garākais jūras dibenā ievietotais starpsavienojums pasaulē un pirmais starpsavienojums Ziemeļeiropā, kas palīdzēs Lietuvai dažādot elektrības importa un eksporta maršrutus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti