Ministrs Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" atzina, ka Latvijā ir vairāki virzieni, kuros pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu būtu jābūt daudz intensīvākiem, un tie ir Valmieras, Rēzeknes, Liepājas, Daugavpils virziens.
"Diemžēl vagonu parks ir tie paši vecie dīzeļvilcieni. To ir tik, cik ir, tie lūst. To motori ir ražoti Krievijā, un mēs jau saskaramies ar problēmām samaksāt pat par rezerves daļām, jo visi uzņēmumi ir sankciju sarakstos iekļauti," stāstīja ministrs.
Viņš atzina, ka lūdzis "Pasažieru vilcienam" nākt klajā ar koncepciju, ko darīt ar dīzeļvilcieniem.
"Līdz gada beigām ir jābūt skaidrībai, kādus mēs jaunus vilcienus varētu pirkt. Ne tikai elektrovilcienus – vai tie būs dīzeļi, vai tie būs kādi hidbrīdi."
Kamēr nav jaunu vilcienu, tiek izmantots tas sastāvu skaits, kas ir, teica ministrs, atzīstot, ka, piemēram, decembrī uz Liepāju tiks atklāts vēl viens reiss.
KONTEKSTS:
Šā gada augusta beigās stājās spēkā AS "Pasažieru vilciens" un vilcienu ražotāja "Škoda Vagonka" noslēgtais līgums par 32 elektrovilcienu piegādi. Ministru kabinets 16. jūlijā atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.
"Pasažieru vilciena" un vilcienu ražotāja "Škoda Vagonka" noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni. "Pasažieru vilcienā" iepriekš norādīja, ka jaunie vilcieni kursēs elektrovilcienu zonā Skulte, Aizkraukle, Tukums, Jelgava.