Matīss par vilcienu nomu: Nedrīkst pirkt to, ko nevar atļauties

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss sola, ka „Pasažieru vilcienam” galīgais lēmums par jauno vilcienu nomu būs jāsaskaņo ar akcionāru – Satiksmes ministriju (SM), kas nepiekritīs vilcienu iegādei, ja uzņēmums to nevar atļauties.

Vairākas nedēļas vēlāk nekā plānots uzņēmums „Pasažieru vilciens” ir izvēlējies uzvarētāju konkursam par jaunu elektrovilcienu piegādi - saskaņā ar uzņēmuma lēmumu vilcienus piegādās Šveices uzņēmums „Stadler”.

Tomēr bažas par iepirkuma veiksmīgu noslēgumu jau ir izraisījušas diskusijas par to, vai uzņēmums pirkumu vispār varēs atļauties un ar to saistītā uzņēmuma valdes locekļa Aigara Štokenberga aiziešana no amata.  

Jaunajiem elektrovilcieniem saskaņā ar iepirkuma nosacījumiem vajadzētu nonākt Latvijā jau aptuveni divu gadu laikā, bet jau šobrīd pār iepirkuma norisi mesta šaubu ēna, jo viens no uzņēmuma valdes locekļiem Aigars Štokenbergs atstājis amatu un paziņojis, ka „Pasažieru vilcienam” vienkārši var nepietikt naudas iecerētajam darījumam.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss, kurš, paužot viedokli, vēl nezināja par pieņemto lēmumu, vienlaikus gan nepārprotami uzsvēra, ka līdzekļi vilcieniem būs jāatrod pašā uzņēmumā, un galīgā lēmuma pieņemšanu ietekmēs arī Satiksmes ministrijas vērtējums.

Viņš uzsvēra, ka pirms galīgā lēmuma pieņemšanas par līguma slēgšanu ar „Stadler” tas būs jāsaskaņo ar Satiksmes ministriju, un vilcieni jāpērk par tiem līdzekļiem, kas jau ir PV rīcībā, un papildu naudu no budžeta šim mērķim valdība nepiešķirs.

Nekādā gadījumā nevarētu pieļaut nopirkt to, ko šobrīd nevar atļauties, uzsvēra ministrs.   

Par to, kāds būs tālākais vilcienu iepirkuma liktenis, lielāka skaidrība varētu būt pēcpusdienā, pēc tam kad „Pasažieru vilciena” akcionārs - Satiksmes ministrija - būs iepazinusies ar valdes sagatavoto līgumu, intervijā televīzijas kanālam LNT atklāja premjere Laimdota Straujuma.

Maijā no viena no konkursa dalībniekiem, koncerna „Hyundai” izskanēja bažas par iepirkuma norisi, jo uzņēmumu uztrauca „Pasažieru vilciena” plāni iepazīties ar tehniskajām ķibelēm, kas „Hyundai” vilcienus vajājuši Ukrainā. Abi uzņēmumi arī ir publiski pauduši šaubas viens par otra piedāvāto līguma summu pamatotību.

Savukārt kompānija „Stadler” trešdien apstiprināja, ka saņēmusi oficiālu paziņojumu AS „Pasažieru vilciens” par uzvaru vilcienu nomas konkursā un pauda par to gandarījumu.

„Stadler” arī piebilst, ka tās ražotie pasaules klases vilcieni būs gan komfortabli pasažieriem, gan ekonomiski izdevīgi uzturami to pasūtītājiem. „Kompānija norāda, ka iesniedz godīgu un konkurētspējīgu piedāvājumu un tieši „Flirt” tipa vilcieni jau iepriekš augstu novērtēti citos pasaules tirgos. Tehniskā ziņā Latvijas vilcieni būs ļoti līdzīgi tiem FLIRT vilcieniem, kas jau kursē Igaunijā. Pateicoties jaunajiem vilcieniem, Igaunijā pasažieru skaits elektrovilcienos pieaudzis par 60%. Turklāt jaunie elektrovilcieni jau ļāvuši Igaunijas pasažieru pārvadātājam Elron būtiski ietaupīt, bremzēšanas laikā atgriežot enerģiju elektrotīklā. Šī ekonomija ļāva Elron palielināt reisu biežumu par 56%, saglabājot iepriekšējo izmaksu līmeni,” teikts kompānijas paziņojumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti