Viņš pauda, ka Ķīnas un, piemēram, Uzbekistānas uzņēmējiem ir izteikti „konkrēti piedāvājumi” sadarbībā ar Latviju. „Taču šis nav vienas dienas pasākums (..) Ir jāpārliecina Ķīnas uzņēmēji, jo, salīdzinot ar Ķīnas apjomiem, mēs - visa Baltija – esam vienas nelielas Ķīnas pilsētas apmērā,” pauda Matīss.
Tomēr ministrs apliecināja, ka arī sadarbība ar Krieviju ir svarīga. Ievērojami mazinoties tranzīta apmēriem, var būt grūtības uzturēt „Latvijas dzelzceļa” infrastruktūru un rasties citi sarežģījumi.
Arī „Latvijas dzelzceļa” vadītājs Uģis Magonis pirmdien atzina, ka, ja sankciju pret Krieviju dēļ pilnībā tiks apturēts tranzīts uz Latviju, tad uzņēmums var nokļūt ārkārtas situācijā.