"Šeit grunts stāv kopš ledus laikmeta. Vairākus kilometrus biezais ledus slānis savulaik to cieši sapresēja. Ledus izkusa, bet grunts joprojām ir ļoti cieši saspiesta, tāpēc to izlauzt ir sarežģīti," atzina kompānijas "Jan De Nul N.V." Eiropa reģiona vadītājs Kobe Peirss.
Ostas padziļināšana ir daļa no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstītā projekta "Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana". Vēl šogad plānots pārbūvēt un nostiprināt ostas vārtus, atjaunot vairākus molus un iekšējā reidā izbūvēt jaunu kuģu iekraušanas vietu.
Līdz šim ostas nepietiekamā dziļuma dēļ daļu kravas nācās pārkraut, izbraucot atklātā jūrā – no kuģa uz kuģi, kas stipra vēja laikā nav droši.
"Tas ir vairākus gadus darīts, bet jānodrošina, lai to var darīt ostas iekšienē, drošos apstākļos. Tāpēc šobrīd tiek padziļināts pienākošais kuģu kanāls līdz 14,5 metru dziļumam un ostas iekšpusē būs 14 metri, tiks izbūvēta tauvošanās vieta, kur, aizsargāti no vēja un viļņiem, varēs piekraut kuģi līdz pilnai iegrimei," sacīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis.
Pagājušajā gadā Liepājas osta sasniedza lielāko kravu apgrozījumu tās vēsturē – 7,54 miljonus tonnu, un Liepājas SEZ pārvalde prognozē, ka šogad šis apjoms nebūs mazāks. Nozīmīga loma te būšot arī tam, ka ostas padziļināšanu plānots pabeigt jau vasaras vidū – tātad pirms Liepājas osta, kas sevi pozicionē kā lielāko graudu ostu Baltijā, sāks uzņemt pirmās lauksaimniecības produkcijas kravas.