Pusdiena

Politologs: visticamākais risinājums ir valdība ar ZZS, bet bez JKP

Pusdiena

Kamēr ASV nodarbojas ar tirdzniecības kariem, eiropieši slēdz jaunus līgumus

Liepājas lidosta gribētu palielināt čarterreisu skaitu un pasažieru termināli

Liepājas lidosta gribētu palielināt čarterreisu skaitu un pasažieru termināli

Tieši čarterreisu skaita palielināšana Liepājā var radīt pamatu jauniem regulāriem lidojumiem uz citiem Eiropas galamērķiem, bet pilnvērtīgai čarterreisu nodrošināšanai Liepājas lidostai nepieciešama regulāras degvielas uzpildes iespēja, kā arī jāpalielina pasažieru terminālis.

Pēc lidostas rekonstrukcijas 2015.gadā šonedēļ pirmo reizi lidostā nosēdās aviokompānijas “airBaltic” modernākā pasažieru lidmašīna “Airbus A220-300”, kas no Liepājas mājup nogādāja vienu no pasaulē zināmākajiem simfoniskajiem orķestriem – Leipcigas “Gewandhaus” orķestri.  

Līdzās tam, ka tiek nodrošināti regulāri avioreisi starp galvaspilsētu un Liepāju, viens no virzieniem, kas nepieciešams lidostas attīstībai, ir tieši čarterreisi.

Tik liela lidmašīna Liepājas lidostā nolaidās pirmo reizi, taču mazāku biznesa lidmašīnu skaits mērāms desmitos. Attīstība un pakalpojumu klāsta paplašināšana notiek pakāpeniski, norādīja SIA “Aviosabiedrība “Liepāja”” valdes loceklis Agris Sprūde.

Lauvas tiesu lidojumiem Liepājas lidostā šobrīd nodrošina arī Pilotu akadēmija, kas zināmā mērā radot ažiotāžu, līdz ar to parādās lielāka interese par Liepājas lidostas esamību un iespējām, taču šobrīd ir vēl vairāki uzdevumi, ko nākas risināt, sprieda Agris Sprūde.

„Mums ir jārisina termināļa paplašināšanas jautājums, ir jāspēj fiziski uzņemt vairāk pasažieru, vajadzīgas vairākas drošības līnijas, jo ātrums ir ļoti svarīgs. Klasiski šāda lidmašīna stāv 40 minūtes, ja tas notiek ilgāk, tie jau ir zaudējumi,” sacīja Sprūde.

“Otra lieta, kas jārisina pašiem, ir aviācijas degvielas nodrošināšana. Ir reģionāla specifika, tāpēc degvielas tirgotājiem šādu bizness nav pamata uzsākt, līdz ar to paši risinām šo jautājumu un esam sakārtojušo infrastruktūru,” norādīja Sprūde.

“Kad sāksim nodrošināt degvielas uzpildi, čarterreisu būs vairāk. Degvielas uzpildes iespējas lidmašīnām varētu sākt nodrošināt nākamajā gadā,” solīja valdes loceklis Agris Sprūde.

Šonedēļ notikušais čartera lidojums ir pierādījums arī tam, ka vilkmes objekts būs arī koncertzāle, norādīja Liepājas lidostas attīstības pārstāvis Gatis Ginters.

„Tas bija lidojums uz Frankfurti, kur orķestris dodas no Liepājas. Mēs esam tikai tāds starpposms viņu ceļojumu grafikā. “airBaltic” minēja, ka orķestra vēlme pēc koncerta bija lidot tieši no Liepājas, bija skatītas arī iespējas lidot no Palangas, bet mūziķi nevēlējās braukt ar autobusiem no Liepājas uz Palangu, vēlējās lidot tieši no Liepājas,”  stāstīja Ginters.

Ginters uzskata, ka tieši čarterreisu skaita palielināšana var radīt pamatu jauniem regulāriem lidojumiem uz citiem Eiropas galamērķiem, piesaistot Liepājai un reģionam arī lielākas tūristu grupas.

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti