Panorāma

“Dominā” invalīdu un senioru darinājumu tirdziņš

Panorāma

Panorāma

Pamati “Rail Baltica” stacijai pie lidostas

Lidostā «Rīga» paredzētās «Rail Baltica» stacijas pamatos iemūrē laika kapsulu

"Rail Baltica" sliedes no lidostas "Rīga" līdz Lietuvai varētu būt gatavas 2026. gadā, piesardzīgi paudis būvnieks. Maršruts lidosta – Lietuva ir prioritārs, tikai pēc tam veidos savienojumu ar centrālo staciju. Trešdien, 7. decembrī, lidostā "Rīga" paredzētās "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas pamatos būvnieki iebetonēja laika kapsulu.

Infrastruktūrai jābūt gatavai 2030. gadā, tā rakstīts līgumā. Pašlaik ir cerība, ka vismaz maršrutu lidosta "Rīga" – Lietuva varētu pabeigt ātrāk. Pagaidām gan nav vēl aprēķināts, cik ļoti pandēmija un energoresursu cenu krīze varētu aizkavēt projekta nodošanu.

Mēs paredzam, ka šim būtu jābūt ātrāk. Tas ir 2026., 2027. gads. Šobrīd tas kopējais ietekmes apjoms vēl nav aprēķināts, jo mēs ejam no vienas krīzes otrā. Un principā tieši tāpēc mēs pieminam šo 2030. gadu, jo tas ir tas termiņš, kurā par spīti visiem izaicinājumiem ir jāiekļaujas," teica SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Pie lidostas "Rīga" tiek lieti pirmie dzelzceļa stacijas pamati. Pēc darbu pabeigšanas teritoriju atpazīt būs grūti. Arī lidostas ēku gaida sestā paplašināšanas kārta.

"Cauri milzīgajai lidostas teritorijai izies šī milzīgā estakāde ar 50 laidumiem. Pēc Rīgas analoģijas varam iztēloties, ka tās ir 50 Lāčplēša ielas, kas saliktas vienā rindā," stāstīja Vingris.

Laika kapsulā savu vēlējumu ielika arī Valsts prezidents Egils Levits. Viņš uzsvēra, ka "Rail Baltica" savienos Latviju ar lielajām Eiropas pilsētām.

"Šis vēstījums skan šādi: Latvijas teritorija jau kopš seniem laikiem ir saistīta ar Eiropas lielajiem centriem. Ar "Rail Baltica" izbūvi Latvija no jauna pievienojas Eiropas dzelzceļa tīklojumam. "Rail Baltica" ir ieguldījums Latvijas kultūrtelpas un Eiropas kultūrtelpas vienotībā. Latvija ir un būs uz pareizajām sliedēm," teica prezidents.

Pie lidostas tiks būvēts arī loģistikas centrs, kurā būs atvēlēta vieta militāri stratēģiskām kravām. "Rail Baltica" būvniecības darbi turpināsies arī ziemas periodā. Būvnieki cer, ka tas ļaus sākt dzelzceļa līnijas būvniecību ārpus Rīgas teritorijas nākamgad.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti