Kravas vilciena sastāvā ir simts konteineru, katrs 20 pēdu garš. "Latvijas dzelzceļš" norāda, ka, neskatoties uz pašreizējo ekonomisko situāciju pasaulē, šis būs jau piektais konteinervilcienu sastāvs dažu nedēļu laikā. Tas apliecinot "Latvijas dzelzceļš" centienus audzēt kravu apjomu un attīstīt jaunus sadarbības virzienus.
"Šajā nedēļā plānots, ka trešdienā Latvijas teritoriju šķērsos īpaši garš kravas vilciena sastāvs, kas pagājušajā nedēļā ir devies ceļā no Ķīnas. Un tā galamērķis būs Kaļiņingradas apgabals. Kravas vilciens ir vienu kilometru garš, un tas Latvijas teritoriju šķērsos aptuveni desmit stundu laikā, ieskaitot gan muitas, gan arī robežšķērsošanas procedūras. Šis kravas vilciens uz Kaļiņingradu nogādā dažādus izejvielu materiālus," stāstīja kompānijas pārstāve Ella Pētermane.
"Latvijas dzelzceļam" jau ir pieredze garu kravas vilcienu sastāvu pārvadājumu organizēšanā cauri Latvijai. Līdz šim garākais vilciena sastāvs, kas tranzītā šķērsojis Latvijas teritoriju no Krievijas uz Kaļiņingradu, bija ar 75 ritošā sastāva vienībām un tas svēra 7460 tonnu.
Uzņēmumā informēja, ka Latvijā, salīdzinājumā ar vairākām citām Eiropas Savienības valstīm, ir iespēja pārvadāt garākus un smagākus kravas vilcienu sastāvus. Saskaņā ar auditorkompānijas "Ernst & Young" 2018. gadā veikto salīdzinošo analīzi par Eiropas valstu dzelzceļa infrastruktūru, vidējais kravas vilciena smagums, kas tiek pārvadāts pa Somijas un Polijas dzelzceļa infrastruktūru, ir līdz 1500 tonnām, bet Vācijā - ap 500 tonnu smagi kravas vilcieni. Tikmēr Latvijā dzelzceļa infrastruktūra pilnā apjomā atbilst 22,5 tonnu ass noslodzei jeb spēj nodrošināt smago kravu pārvadājumus.