Latvija notā pieprasa Lietuvai dzelzceļa sliežu atjaunošanu, lai nodrošinātu kravu pārvadājumus.
Nepilnus 20 kilometrus garais sliežu ceļa posms negaidīti tika slēgts 2008. gadā, aizbildinoties ar steidzamiem remontdarbiem. Taču patiesais iemesls bija meklējams strīdā starp Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcas īpašniekiem “Orlen Lietuva” un “Lietuvas dzelzceļu”.
Pēc šā soļa “Orlen” ar sūdzību vērsās Eiropas Komisijā, prasot izvērtēt, vai šāds “Lietuvas dzelzceļa” solis nemazina konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū. Eiropas Komisija savu vērtējumu varētu paziņot nākamnedēļ.
Latvija ne reizi vien uzsvērusi šā dzelzceļa potenciālu, piemēram, Liepājas ostas kravu tranzīta apjomu palielināšanā, kā arī Latvijas tranzītbiznesa un loģistikas pakalpojumu nozarē kopumā.