Kas jāzina, lai neiekristu telefonkrāpnieku lamatās? PTAC padomi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Joprojām ir vērojama telefonkrāpnieku aktivitāte, kad zvanītāji sazinās ar cilvēkiem, lai, apvārdojot un radot uzticamību savos upuros, izkrāptu naudas līdzekļus. Svarīgi ir jau pēc pirmajām aizdomīgajām pazīmēm būt uzmanīgiem, lai neiekristu krāpnieku lamatās.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) speciālisti šonedēļ notiekošajā finanšu pratības nedēļā apkopojuši pazīmes, kam pievērst uzmanību.

Par finanšu pratību lasi arī:

Uzmanies, ja zvanītājs:

  • nerunā latviski;
  • runā un izturas naidīgi;
  • zvana no citas valsts;
  • cenšas iegūt konfidenciālu informāciju;
  • prasa kaut ko apstiprināt ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru;
  • mudina veikt naudas pārskaitījumu un norāda termiņu;
  • neļauj beigt sarunu, aizbildinoties ar dažādiem iemesliem;
  • mudina un liek veikt steidzamas darbības;
  • cenšas pārliecināt instalēt ierīcē kādu programmatūru, mobilo lietotni;
  • aicina atvērt kādu saiti, mājaslapu un reģistrēties tajā.

Ja tomēr rodas situācija, kad gadās iekrist viltvāržu nagos un tiek izkrāpti finanšu līdzekļi, nekavējoties jāraksta iesniegums policijai: elektroniski bez e-paraksta portālā "www.latvija.lv" vai elektroniski ar e-parakstu, sūtot uz "[email protected]", norādīja PTAC.

PTAC padomus sagatavojis "Finanšu pratības nedēļai 2022", kas noris no 21. līdz 27. martam, lai veicinātu iedzīvotāju naudas prasmi, finansiālo drošību un ilgtspēju. Nedēļas laikā nevalstiskās organizācijas, valsts pārvaldes iestādes un uzņēmumi rīko daudzpusīgas bezmaksas aktivitātes, kurās aicināts piedalīties ikviens, kurš vēlas kļūt par labāku naudas lietotāju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti