Jauno vilcienu eksterjerā izmantos trīs krāsu kombināciju - satiksmes dzelteno, antracīta pelēko un tumši pelēko

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Jaunā konservatīvā partija") trešdien, 12. februārī, ticies ar AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētāju Rodžeru Jāni Griguli, kā arī "Škoda Vagonka" pārstāvjiem – valdes priekšsēdētāju Martinu Bednāru (Martin Bednarz) un pārdošanas direktoru Ivo Gurņaku (Ivo Gurňák) –,  lai pārrunātu elektrovilcienu ražošanas projekta norises gaitu. Tikšanās laikā ministrs dāvanā saņēma jauno elektrovilcienu modeli, tādējādi pirmo reizi arīdzan plašākai publikai Latvijā demonstrējot topošo vilcienu dizainu, informē Satiksmes ministrija (SM).

Vilcienu krāsojuma dizaina autori ir “Dizaina studija Teika” radošā komanda, kas darbu pie šī uzdevuma sāka 2019. gada rudenī. SM norāda, ka rezultāts tapis sadarbībā starp "Pasažieru vilciens", "Dizaina studija Teika" un "Škoda Vagonka" pārstāvjiem. Saskaņā ar mākslinieku piedāvāto koncepciju, jauno vilcienu eksterjeru veido trīs krāsu kombinācija – satiksmes dzeltenā jeb “traffic yellow”, antracīta pelēkā un tumši pelēkā.

Jaunajos AS “Pasažieru vilciens” elektrovilcienos kā akcenta krāsa tika izvēlēta dzeltena, ņemot vērā tās funkcionalitātes aspektu, kā arī atbilstību satiksmes nozares specifikai, norāda ministrija. SM skaidro, ka dzeltenā krāsa apvieno praktiskumu, enerģiju, modi un tehnoloģijas, kā arī ir vizuāli visnoturīgākā - 80% daltonisma un tā paveidu redzes traucējumu gadījumos krāsa saglabā savu izteiksmīgumu un pamanāmību, tādējādi vairojot pieejamību publiskā transporta nozarē. “Satiksmes dzeltens” ir vispamanāmākais visā krāsu spektrā ar augstu gaismas atstarojamību, līdz ar to šī krāsa jau no pagājušā gadsimta vidus tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nodrošināšanas nolūkos, pauž SM.

Savukārt antracīta pelēkais – tonis, kas savu nosaukumu ieguvis pateicoties antracīta akmeņoglēm, ko rūpniecībā izmantots termoelektrostacijās elektrības ražošanai. Jauno elektrovilcienu pamatkrāsa kalpo gan kā funkcionāli tehniskas nozīmes krāsa, gan kā fons, kas palīdz izcelties dzeltenajiem elementiem. Antracīta pelēkais un tā palīgkrāsa tumši pelēkais būs ilgnoturīgi krāsu elementi, kas vienlaikus vilcienus padarīs arī viegli kopjamus, uzsver SM.

"Lai arī vilciena eksterjers ir tikai viens solis no gana komplicētā vilcienu ražošanas procesa, tomēr tas būs pirmais un redzamākais, ko ikviens cilvēks pamanīs. Mums pašiem ļoti patīk jauno vilcienu krāsu palete un tās lietojums uz vilciena korpusa. Krāsojums pauž dinamiku un stabilitāti – šāda krāsu kombinācija un atvasinātas tās gradācijas ir kļuvušas par klasiku satiksmes nozarē. Ceram, ka mūsu izvēle šķitīs simpātiska arī mūsu esošajiem un nākotnes pasažieriem," pauda AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

KONTEKSTS:

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pērn jūlija sākumā atļāva "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar uzņēmumu "Škoda Vagonka" par 32 elektrovilcienu iegādi.  Ministru kabinets 16. jūlijā atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai. "Pasažieru vilciens" un “Škoda Vagonka" vadība 30. jūlijā parakstīja līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Līgums paredz, ka līdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti