Elektroauto apkopei Latvijā trūkst servisu

Ar dažādiem atbalsta mehānismiem iedzīvotāji tiek aicināti iegādāties elektroauto, taču ir nopietna problēma turpmākai šāda auto dzīvei mūsu valstī. Latvijā trūkst servisu un arī speciālistu, kuri pienācīgi var veikt remontu šiem braucamrīkiem. Tuvākie specializētie elektroauto servisi ir Skandināvijas valstīs, bet Latvijā ne vienmēr pat dīleri uzņemas veikt remontus spēkratiem.

Latvijā trūkst servisu elektroauto apkopei
00:00 / 02:58
Lejuplādēt

No pērnā gada pašām beigām ikviens Latvijas iedzīvotājs ar valsts atbalstu var iegādāties elektroauto vai hibrīdauto. Finansējumu apmērs ir līdz pat 4500 eiro, taču lielākā problēma, ka tepat Latvijā praktiski nav elektromobīļu servisu, stāstīja autoeksperts Oskars Irbītis.

"Faktiski vecāku elektromobili apkopt Latvijā īsti pat nav iespējams, man tuvākā vieta ir Somija, Zviedrija, nedaudz attīstījies pie Norvēģijas, bet pat mūsu kaimiņvalstīs arī nav servisu, kas specializējas elektromobiļu apkopē," teica Irbītis.

Līdzīgi situāciju raksturoja servisa "Stars MB" direktors Andrejs Ogaņesovs. "Ir mašīnas, kur dīleri nav tikuši galā, un tad mums ir nācies remontēt tos auto. Jaunas mašīnas ir jaunas mašīnas, tāpēc ir garantijas. Dīleriem ir pozīcijas, kuras jāremontē, bet dīleri to nedara, piemēram, baterijas un tamlīdzīgi."

Ogaņesovs apgalvoja: Latvijā, izņemot dīleru autoservisus, ir tikai viena līdz divām vietām, kur iespējams remontēt elektroauto.

Tiesa gan, arī dīleru servisos darbinieki ne vienmēr ir kompetenti, lai pasūtītu attiecīgās detaļas spēkratiem.

"Tirgus kļūst lielāks, vai tā būs problēma un vai to risinās servisu ziņā, nevar pateikt. Tagad šobrīd ir maz, kas nodarbojas ar remontiem, bet situācija var mainīties. Cilvēki sāks saprast, ka vajag apkalpot visas mašīnas – jāmācās un jālabo. Nevar šobrīd prognozēt, kas būs, piemēram, nākamgad," piebilda Ogaņesovs.

Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikumā auto mehāniķu apmācību kursā viena no sadaļām ir elektroauto tehniskās sistēmas; iegādāts pat eletroauto modelis, taču ir nākamā problēma – nav pasniedzēju, kuri prastu mācīt, tāpēc zināšanas par elektroauto specifiku studenti un arī lektori apgūst pašmācības ceļā, atzina tehnikuma direktors Artūrs Sņegovičs.

"Kopumā ir pasniedzēju deficīts ne tikai elektroauto, arī parasto auto mehāniķu pasniedzēju trūkst.

Elektro niša ir ļoti specifiska, mūsu pasniedzējiem jāmācas klāt un nemitīgi jāpilnveido savas zināšanas, to var iemācīties cilvēks ar pieredzi," klāstīja Sņegovičs.

Kā atzina mācību iestādes vadītājs, tad praktiskās zināšanas studenti pēc tam apgūst autoservisos. Līdz ar to, domājot par elektroauto iegādi, jārēķinās, ka, pirmkārt, būs ilgi jāgaida rezerves daļas un, otrkārt, varētu būt arī tā, ka nav remonta veicēju.

Šobrīd Latvijā ir reģistrēti vairāk nekā 2000 elektroauto.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt