EK vēlas jaunas pilnvaras autoindustrijas uzraudzībai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Eiropas Komisija (EK) vēlas jaunas pilnvaras, lai uzraudzītu automašīnu industriju pēc vācu autoražotāja “Volkswagen” skandāla, kas izcēlās rudenī, kad atklājās, ka vairākiem miljoniem ražotāja automašīnu ar dīzeļdzinēju ir uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra. 

Saskaņā ar Eiropas Komisijas publicēto priekšlikumu Brisele vēlas tiesības pieprasīt automašīnu modeļu ārkārtas pārbaudes, likt atsaukt automašīnu modeļus, ja konstatēti pārkāpumi, kā arī piespriest autoražotājiem sodanaudas apmērā līdz 30 tūkstošiem eiro par katru gadījumu, kad automašīnas neatbilst vides aizsardzības likumiem, ja sodanaudu nepiespriež dalībvalsts.

Ir nepieciešama labāka autoindustrijas pārraudzība Eiropas līmenī, paziņoja Eiropas Komisijas viceprezidents Jirki Katainens.

„Atklājumi par pārkāpumiem “Volkswagen” ir ne tikai šokējoši, bet arī pasvītro steidzamu nepieciešamību pēc pārmaiņām. Mums ir jānodrošina, lai tas vairs nekad neatkārtojas. Runa ir par Eiropas kompetenci, par patērētājiem un par mūsu vidi,” sacīja Jirki Katainens.

Brisele arī norāda, ka saskaņā ar patlaban spēkā esošajiem noteikumiem valstu iestādes vienīgās atbild par automašīnu testēšanu un sertificēšanu, ar ko apliecina, ka transportlīdzeklis atbilst visām prasībām tā laišanai tirgū.

Lielākā daļa dalībvalstu pilnvaro tehniskos dienestus un laboratorijas, kuriem automobiļu ražotāji nepastarpināti maksā par testēšanu un pārbaudēm. Lai sarautu jebkādas pārāk draudzīgas saites starp autoražotājiem un tehniskajiem dienestiem, Brisele vēlas reformēt šo testēšanas laboratoriju finansēšanas kārtību, norādīja Eiropas Savienības iekšējā tirgus un rūpniecības komisāre Elžbeta Beņkovska.

„Mēs uzlabosim tehnisko dienestu darbu, kas veic automašīnu testēšanu dalībvalstu varasiestāžu uzdevumā. Šie tehniskie dienesti arī kļūs finansiāli neatkarīgāki, jo, ja līdz šim automobiļu ražotāji viņiem maksāja nepastarpināti, tad tagad maksājumus apkopos dalībvalstis, un tad tos pārdalīs attiecīgajiem testēšanas dienestiem. Eiropas Komisijai arī būs uzraudzības pilnvaras pār nacionālajām varasiestādēm - revīzijām un pārbaudēm. Es nevēlos centralizāciju Eiropas Savienības līmenī, bet es vēlos, lai Eiropas Savienība var pārbaudīt, kā strādā valstu iestādes un tehniskie dienesti,” skaidroja Beņkovska.

Saskaņā ar Briseles ierosinājumu Eiropas Komisijai arī būtu tiesības uzlikt naudas sodu vai apturēt licenci automašīnu testēšanas laboratorijām, ja tā konstatē, ka tās nav pietiekami stingras.

Pagaidām nav skaidrs, kā uz šiem priekšlikumiem reaģēs dalībvalstis. Daudzām nepatīk ideja  par vairāku pilnvaru nodošanu Briselei. Bet citām, piemēram, Vācijai un Francijai, autoražošanas sektors ir nozīmīga ekonomikas daļa, un līdz ar to tām varētu nepatikt pastiprināta Eiropas Komisijas uzraudzība.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti