ĪSUMĀ:
- VARAM piedāvā pašvaldību investīciju projektu 200 miljonu eiro apmērā.
- Šogad no tiem 55 miljoni – ceļu remontam uz apvienoto novadu centriem.
- Nauda jāizlieto līdz 31. decembrim.
- Būvnieki: Nevar kavēties ar lēmumiem, darbi būtu jāsāk sezonas sākumā.
- Kopumā teju 900 kilometru ceļu remontam 3 gadu laikā – ap 300 miljoniem eiro.
- Plāna uzskaitīti kopumā 105 ceļu posmi visos plānošanas reģionos.
- Tomēr vēl skaidrības par darbiem un to sākšanas laiku vēl nav.
Prioritāri pārbūvējamo un atjaunojamo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izraudzījās kopā ar plānošanas reģioniem, Satiksmes ministriju un uzņēmumu "Latvijas Valsts ceļi".
Plāns sagatavots ceļu uzlabošanai uz jaunveidojamo novadu centriem 35 novados visos plānošanas reģionos. Kopumā gandrīz 900 kilometru ceļu remontam trīs gadu laikā paredzēts izmantot aptuveni 300 miljonus eiro.
Pašvaldību investīciju programmā šajā gadā šim mērķim paredzēti aptuveni 55 miljoni eiro, bet kopumā no dažādiem finansējuma avotiem – ap 90 miljoniem eiro, informēja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs no “Attīstībai/Par!”.
“Šādu dažāda veida infrastruktūras projektu realizācija ir svarīga, lai nodrošinātu esošās un jaunas darba vietas reģionos. Papildus tam daudzu ceļa posmu sakārtošana dod ļoti nozīmīgu ilgtermiņa ieguldījumu no iedzīvotāju mobilitātes viedokļa, kas arī būtiski uzņēmējdarbības attīstībai reģionos. Tas tiešā mērā sasaucas ar mērķi par Latvijas līdzsvarotāku attīstību,” norādīja Plešs.
Plāna uzskaitīti kopumā 105 ceļu posmi visos plānošanas reģionos.
Tomēr pašlaik skaidrības par nepieciešamajiem darbiem un to sākšanas laiku vēl nav, atzina biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" vadītājs Andris Bērziņš.
“Mēs esam priecīgi, ka mums būs darbi, un tieši tādā veidā, kā tos pasūtīs. Īstenībā tas viss sākas ar projektēšanu, bet tad parādās citi jautājumi, piemēram, naudas ir tik, cik ir. Nu, ko darīt? Kaut kā salabot uz trīs vai četriem gadiem un tad cerēt, ka būs nauda, lai kārtīgi pārbūvētu?” sprieda Bērziņš.
Viņš cer, ka plānotos ceļu būvdarbus varēs sākt laikus, jo katram gadam plānotais finansējums jāizmanto līdz 31. decembrim.
“Tā situācija nozarei nav pati labākā. It kā, no vienas puses, resursi ir, bet tie ir nepārejoši no gada uz gadu. Tas ir iemesls, kāpēc arī pagājušajā gadā bija problēmas gan no pasūtītāja, gan būvnieku puses, jo bija jāstrādā apstākļos, kad āra temperatūra vairs nebija tāda, kā paredz specifikācija,” skaidroja Bērziņš.
Ministrs Plešs šo argumentu ir dzirdējis un koalīcijas sanāksmēs ir uzsvēris, ka kavēšanās ar ceļu remontiem nepieciešamā finansējuma izmaksu nav pieļaujama.
Līdz ar to viņš sagaida, ka šim gadam paredzēto investīciju programmu, ieskaitot prioritāro ceļu atjaunošanas darbus, valdība varētu apstiprināt ceturtdien, 18. martā.