Ceļojumus mudina iegādāties tikai pie licencētām tūrisma firmām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Lai ceļojums būtu izdevies, pirms tā meklēšanas ir būtiski pārliecinies, ka izvēlētais pakalpojumu sniedzējs ir atrodams Tūrisma operatoru un aģentu datubāzē – norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

No šī gada 1. jūlija tūrisma operatora un tūrisma aģenta pakalpojumus ir tiesīgi sniegt tikai tie pakalpojumu sniedzēji, kas ir saņēmuši speciālo atļauju kompleksu tūrisma pakalpojumu sniegšanai un ir reģistrēti PTAC datubāzē. Tāpat datubāzē ir jāreģistrējas saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Oktobra beigās bija 304 spēkā esošas licences kompleksu tūrisma pakalpojumu sniegšanai, un datubāzē reģistrēti 144 tūrisma operatori, 260 tūrisma aģenti un astoņi saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēji. 

PTAC paziņojumā medijiem norāda, ka starp tūrisma pakalpojuma sniedzējiem atrodas negodīgi komersanti, kuri darbojas bez licences, tādējādi radot riskus ceļotājiem. Iegādājoties ceļojumu no nelicencēta tūrisma pakalpojumu sniedzēja, pastāv riski, ka tūrisma operatora likviditātes problēmu gadījumā nenotiks ceļojumi, netiks nodrošināta iemaksātās naudas summas atmaksas par nenotikušajiem ceļojumiem, kā arī vajadzības gadījumā netiks nodrošināta ceļotāju repatriācija. 

Kā piemēru PTAC min SIA “Travel time”, kura bez licences un nepieciešamā nodrošinājuma piedāvāja pārdošanai un pārdeva ceļojumus. Rezultātā PTAC  pieņēma gan pagaidu noregulējumu, gan lēmumu un uzlika uzņēmumam pienākumu izbeigt negodīgu komercpraksi, kā arī piemēroja soda naudu.

Lai izvairītos no nepatīkamiem pārpratumiem, PTAC aicina patērētājus pirms ceļojuma iegādes: 

  • iepazīties ar informāciju PTAC datubāzē;
  • salīdzināt dažādu tūrisma pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus; 
  • pievērst uzmanību ne tikai cenai, bet arī tam, kādi pakalpojumi iekļauti piedāvājumā; 
  • iepazīties ar pirmslīguma informāciju un līguma noteikumiem. 

Kad esat izvēlējies tūrisma pakalpojumu sniedzēju, pie kura vēlaties iegādāties ceļojumu, atcerieties, ka pirms ceļojuma jums ir tiesības saņemt detalizētu informāciju par plānotā ceļojuma: 

  • iekļauto pakalpojumu īpašībām, tai skaitā informāciju par galamērķi, maršrutu, transportu, izmitināšanu, ēdienreizēm, ekskursijām; 
  • cenu un maksāšanas kārtību; 
  • nepieciešamajiem dokumentiem (galamērķa valsts pasu un vīzu režīmu); 
  • medicīniskajām formalitātēm galamērķa valstī; 
  • brīvprātīgo vai obligāto veselības apdrošināšanu. 

Tāpat atcerieties, ka patērētājam ir tiesības atteikties no ceļojuma, nemaksājot līguma izbeigšanas maksu, ja tūrisma pakalpojumu sniedzējs: 

  • piedāvā ievērojami mainīt kādu no galvenajām ceļojuma sastāvdaļām; 
  • nevar izpildīt kādu no ceļotāja īpašajām prasībām, kurām sākotnēji piekrita; 
  • palielina ceļojuma cenu vairāk nekā par 8%. 

Savukārt, ja kāds no ceļojumā iekļautajiem pakalpojumiem netiek sniegts saskaņā ar noslēgto līgumu, tūrisma operatoram ir jānovērš neatbilstība un gadījumā, ja tas netiek darīts, ceļotājam ir tiesības: 

  • uz cenas samazinājumu un kompensāciju par zaudējumiem; 
  • izbeigt līgumu, ja tūrisma operators nepiedāvā ceļotājam piemērotu atbilstošu alternatīvu risinājumu. 

Ar papildu noderīgu informāciju, dodoties ceļojumā, var iepazīties PTAC mājaslapā.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti