Covid-19 izplatības dēļ ieviestais ārkārtējās situācijas laiks klusāks bijis arī Ādažu uzņēmējiem, īpaši pakalpojumu sniedzējiem. Tomēr, salīdzinot ar citiem novadiem, situācija esot labāka.
“Neviens no uzņēmējiem nav pasludinājis maksātnespēju vai arī aizgājis prom, un jāuzteic ir arī uzņēmēju radošums,” sacīja Ādažu novada Attīstības un investīciju daļas vadītāja Karīna Miķelsone.
Līdzās ādažniekiem veikalus, skaistumkopšanas salonus un ēdināšanas iestādes apmeklē arī Nacionālo bruņoto spēku karavīri, kas kopā ar ārvalstu karavīriem skaitliskā ziņā jau veido teju vai vēl vienu mazpilsētu. Īpaši aktīvi brīvo laiku izmanto ārvalstu karavīri.
“Kanādas kaujas grupai ir nosacīts attālums, kurā viņi var atrasties no pamata izvietojuma Kadagā, un tam ir tendence palielināties arvien vairāk. Tas būtu tāds tiešais ieguldījums ekonomikā – brīvā laika pavadīšana, izmantojot visu to, ko piedāvā Ādaži, Kadaga un tuvākā apkārtne. Tas būtu tā no karavīru personīgajiem līdzekļiem. Jāuzsver, ka tie nav tikai Kanādas bruņotie spēki, tās ir vismaz deviņas nācijas,” stāstīja Kanādas kaujas grupas komandieris pulkvežleitnants Trevors Nortons.
Ārzemniekiem īpaši pie sirds iet ātrās ēdināšanas produkti – suši, kebabi, picas un citi. No iecienīto ēdienu baudīšanas karavīri neesot atteikušies arī Covid-19 krīzes laikā.
“Protams, ka mēs izjūtam, jo mums ir diezgan daudz piegāžu uz Ādažu poligonu, un, ja viņu nebūtu bijis blakus, diez vai mēs vēl varētu eksistēt,” atzina “Lux Kebab” īpašnieks Ivars Bodrovs.
Arī kādas frizētavas SIA “Orhideja Ādaži” saimniece Tatjana Lankrete stāstīja, ka slēgti bijuši vienu mēnesi, bet līdzko darbs atsākts, klientu neesot trūcis, un tagad jau ieņēmumi esot līdzvērtīgi pagājušajam gadam.
“Skaidrs, ka mums tā armija pati pa sevi jau veido diezgan lielu iedzīvotāju skaitu. Vairāki tūkstoši te mums dien, un vēl viņu ģimenes, un atbalsts ir. Procentuāli es teiktu, ka no armijas ir 15% – 20%, bet ar visiem ģimenes locekļiem tie jau ir 30% – 40%,” lēsa Tatjana Lankrete.