Komentējot "airBaltic" un "Delta Air Lines" noslēgto sadarbības līgumu, kas ASV ceļotājiem paredzēs ērtāku savienojamību lidojumos uz Baltiju, Gauss uzsvēra, ka tiešo lidojumu starp Rīgu un ASV vēl nebūs, taču nākotnē viņš redz savienojumu ar Ņujorku.
Uz jautājumu, kad "airBaltic" lidos uz ASV, Gauss uzsvēra: "Tā ir vēlme, un Baltijas valstīm jābūt šai savienojamībai, bet tam jābūt ekonomiski loģiskam solim."
Šobrīd "airBaltic" to nedara, jo uzņēmumam vēl nav lidaparātu, kas varētu būt ekonomiski izdevīgi lidojumiem pāri okeānam.
"Katru gadu skatāmies uz šī savienojuma iespējamību, bet šobrīd tas nav ekonomiski loģiski.
Mums šobrīd ir peļņa, un mēs to nevēlamies sabojāt, sākot ļoti dārgu projektu. Bet tam ir jābūt, tam es piekrītu," pauda Gauss.
Savukārt, runājot par vēl 30 "Airbus A220-300" lidmašīnu iegādi, Gauss neatklāja darījuma summu, taču piebilda, ka iepriekš vienai lidmašīnai iztērēja ap 100 miljonus eiro, bet "tās nav visas izmaksas", darījuma detaļas ir konfidenciālas.
Lai tik daudz lidmašīnu uzglabātu, Baltijas valstīs – Tallinā, Rīgā un Viļņā, kā arī Ziemeļvalstīs būs izaugsme, norādīja lidsabiedrības prezidents.
"Katru gadu, katru sezonu mēs ziņosim par jaunu bāzi, piemēram, tūlīt atvērsim jaunu bāzi Grankanārijā uz trīs mēnešiem. Mēs varam izvēlēties jaunu bāzi ik pēc dažiem mēnešiem, bet vēlamies koncentrēties uz Baltijas valstu bāzēm, jo savienojam Baltijas valstis. Ar "Lufthansa" un "SAS" sadarbosimies un īrēsim lidmašīnas," nākotnes plānus ieskicēja Gauss.
Viņš uzsvēra, ka šobrīd "airBaltic" ir vislabākajā pozīcijā: "Mums ir tīrā peļņa, ir labākie rādītāji vēsturē." Tāpēc lidsabiedrība var iegādāties tik daudz lidmašīnu un sagatavoties kotēšanai biržā.
Covid-19 pandēmijas ietekme aviācijas industrijā ir beigusies, taču tagad situāciju iespaido Krievijas sāktais pilna apjoma karš Ukrainā. Tiesa, iepriekšējā līmenī vēl neesot atgriezusies "airBaltic" "biznesa satiksme".