SPECIĀLI no Bulgārijas: Aizvien biežāk vīnu eksportē uz Ķīnu

Dinamiskā ekonomiskā un politiskā situācija Eiropā un tās austrumos neizbēgami ietekmē arī biznesa ģeogrāfiju. Līdz šim 40-45% no bulgāru vīniem tika vesti uz Krieviju, taču pēdējos gados aizvien noteiktāk sevi piesaka jauns, gandrīz neierobežotu iespēju tirgus – Ķīna. Pērn bulgāru vīna eksports uz šo valsti sasniedza piecus miljonus litru.

Pagājušais gads vīna audzētājiem un tirgotājiem Bulgārijā bija visai grūts, pēc speciālistu atzinuma – vissmagākais pēdējo 30 gadu laikā. Aukstā pavasara un lietainās vasaras   rezultātā vīnogu raža samazinājās vairāk nekā par pusi, arī iegūtā vīna daudzums no 172 miljoniem litru 2013.gadā nokritās līdz 76 miljoniem pērn.

Papildus problēmas radīja arī Bulgārijas pievienošanās ekonomiskajām sankcijām pret Krieviju.

Lai gan formāli vīns nav iekļauts ievešanai aizliegto preču sarakstā, aizvainoti par savu bijušo partneru reakciju, krievu tirgoņi nereti vienkārši atsakās no bulgāru produkcijas.

Negatīvu ietekmi atstāj arī rubļa kursa kritums, šoferi nevēlas braukt caur Ukrainu, bet alternatīvie maršruti pa Baltijas valstīm procesu padārdzina.

Tādā situācijā uzņēmīgākie vīndari meklē jaunas produkcijas noieta iespējas. Tiekoties ar Bulgāru – Ķīnas tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāvjiem, pasaules mēroga vīnzinis no Šanhajas un viens no vadošajiem Eiropas vīnu importētājiem Ķīnā Maikls Čens atzina - lai gan vidējais vīna patēriņš uz ķīnieti gadā ir tikai 1,3 litri, 20 miljoni iedzīvotāju dzer vīnu regulāri, bet 200 miljoni to pērk dāvanai. „Lai gan bulgāru vīni mūsu valstī pagaidām vēl nav tik populāri kā franču vai spāņu dzērieni, milzīgajā Ķīnas tirgū tiem ir nenoliedzams potenciāls,” norāda Čens.

Priekšroka tiek dota sarkanvīniem cenu klasē 6 – 15 eiro par pudeli, taču pēc Maikla Čena domām, svarīga ir ne tikai cena, bet arī mārketings. Ierindas pircējs Ķīnā grūti orientējas komerciālajos zīmolos, viņam svarīga ir pamatinformācija, kāda tipa vīns tiek piedāvāts - sarkanais vai baltais, 'Sauvignon' vai 'Merlot'. Pēc vietējo speciālistu domām, modē nāk vieglie vīni ar augļu garšu, aizvien populārāki kļūst sārtvīni.

Kā vīna eksportētājs pasaules mērogā Bulgārija ieņem 18.vietu. Pamazām tiek pārvarēta negatīvā tendence, kad nereti tika piedāvāti sliktas kvalitātes dzērieni, kuru vienīgā pozitīvā īpašība bija zemā cena. Pakāpeniski bulgāru vīna ražotāji un tirgotāji atgūst pozīcijas, kādas tiem bija pirms gadu desmitiem, palielinās eksports uz Poliju, Čehiju, Vāciju un Baltijas valstīm, kur ilgu laiku bulgāru vīni pēc inerces turpināja asociēties ar  ierobežotajām sociālisma iespējām.

Marta sākumā Plovdivā notika agrobiznesa, pārtikas, vīna un tūrisma megaforums, kurā piedalījās 650 firmas no 25 valstīm. Tā uzdevums bija iepazīstināt dalībniekus un viesus ar modernā biznesa tendencēm, iezīmēt jaunus attīstības un sadarbības maršrutus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt