Indonēzijas zemo cenu aviokompānijas „Sriwijaya Air” lidmašīna nokrita jūrā tikai četras minūtes pēc pacelšanās gaisā. Tiek ziņots, ka lidmašīna zaudēja sakarus ar dispečeriem un aptuveni minūtes laikā samazināja augstumu par vairāk nekā 3000 metriem.
Katastrofas iemesli šobrīd nav zināmi. Ir skaidrs, ka reiss izlidoja dienas vidū ar aptuveni pusstundas nokavēšanos stiprā lietus dēļ. Uz borta atradās 50 pasažieri un 12 apkalpes locekļi. Kopumā lidaparāts varēja uzņemt 130 pasažierus.
Avarējusī lidmašīna bija 26 gadus vecs Boeing 737-500. Aviokompānijas vadība apgalvo, ka tā ir bijusi labā tehniskā stāvoklī. „Sriwijaya Air” ir dibināta 2003. gadā un veic pārvadājumus uz galamērķiem Indonēzijā un kaimiņos esošajām Dienvidaustrumāzijas valstīm. Visi lidmašīnas pasažieri un apkalpe bija indonēzieši.
Katastrofas vietā ir norīkoti vairāk nekā 10 kuģi. Indonēzijas jūras spēku nirēji veic teritorijas izpēti. Varasiestādes apgalvo, ka ir konstatēti divi signāli, kas varētu nākt no tā dēvētās melnās kastes. Izmeklētāji analizē arī atrastās lidmašīnas atlūzas: riteni un korpusa fragmentus.
Savukārt Džakartas policija ir saņēmusi no glābējiem vienu bagāžas somu, kā arī kādas detaļas.
Aculiecinieki apgalvo, ka ir dzirdējuši vismaz vienu sprādzienu. Kāds vietējais zvejnieks pastāstīja britu raidsabiedrībai BBC, ka viņš ir redzējis lidmašīnas iekrišanu ūdenī. Pēc tam zvejas kuģa kapteinis ir nolēmis doties krastā.
Zvejnieks apgalvo, ka lidmašīna ir uzsprāgusi, iekrītot ūdenī. Dažādas atlūzas esot gandrīz skārušas šo zvejas kuģi. Arī citi piekrastes iedzīvotāji ir teikuši, ka viņi ir atraduši priekšmetus, kas varētu nākt no avarējušās lidmašīnas.
Glābšanas darbi tika pārtraukti naktī no sestdienas uz svētdienu un tad atkal atsākti. Uz katastrofas vietu ir norīkotas arī vairākas patruļlidmašīnas.
Jāpiebilst, ka šī avārija nekādi nav saistīta ar divām ''Boeing 737 Max'' katastrofām, kas notika 2018. gada beigās un 2019. gada sākumā, lai gan pirmā avārija arī ir notikusi Džakartas lidostas tuvumā. Arī toreiz lidmašīna iekrita ūdenī. Ceturtdien aviokompānija ''Boeing'' piekrita samaksāt sodu 2,5 miljardu dolāru apmērā par būtiskas informācijas slēpšanu no lidmašīnu novērtēšanas grupas ekspertiem. Šādi ''Boeing'' vadība faktiski atzina savu vainu ASV krimināllikuma pārkāpumos. Daļa no šiem līdzekļiem nonāks pie abu katastrofu upuru radiniekiem.