Lietuvas satiksmes ministrs paziņoja, ka sliedes ielikšanai ir simboliska nozīme, jo tā pierāda, ka pārvarētas nesaskaņas starp “Lietuvas dzelzceļu” un “Orlen”.
Pirms desmit gadiem negaidīti demontētā Mažeiķu-Reņģes līnija tika izmantota, lai transportētu “Orlen” naftas produktus uz Latviju.
Pagājušajā nedēļā Lietuvas dzelzceļa kompānija apstiprināja dzelzceļa posma atjaunošanas projektu, kas izmaksās aptuveni 10 miljonus eiro.
KONTEKSTS:
Dzelzceļa posms starp "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā negaidīti tika slēgts 2008.gadā, to skaidrojot ar sliežu ceļa slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību. Taču EK atzina par pamatotiem "Orlen Lietuva" argumentus, ka Lietuva tādējādi ierobežojusi uzņēmuma iespējas vest kravas uz Latvijas ostām.
EK pērn 2.oktobrī paziņoja, ka nosaka uzņēmumam "Lietuvos geležinkeliai" nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu. Lietuvas valdība decembrī nolēma atjaunot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu. “Lietuvas dzelzceļš” arī samaksāja Eiropas Komisijas noteikto sodu.
Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis pērn norādīja, ka Mažeiķu-Reņģes posma atjaunošana būtu ne tikai ekonomisks, bet arī politisks solis un labas gribas žests pret partneriem Latvijā un Polijā.