1116 prasītāji – katastrofas upuru tuvinieki un izdzīvojušie pasažieri – tiesā vēlējās pierādīt, ka prāmja “Estonia” lūkas atvēršanas mehānisma konstrukcija bija bīstama, un pieprasīja atlīdzināt morālo kaitējumu vairāk nekā 40 miljonu eiro apmērā.
Atbildētāji šajā lietā bija Vācijas kuģubūvētava "Meyer Werft", kurā būvēts prāmis, un Francijas kompānija "Bureau Veritas", kas bija atbildīga par tā drošību un 1994. gadā bija divas reizes to pārbaudījusi, bet vēlāk gadiem ilgi centusies panākt, lai lieta nenonāk tiesā. Francijas tiesa šo lietu pieņēma izskatīšanai šogad aprīlī – 25 gadus pēc katastrofas. Jau trīs mēnešus vēlāk, piektdien, 19. jūlijā, tiesa šo prasību noraidīja.
Igaunijas pasažieru prāmis 1994. gada 28. septembrī spēcīgas vētras laikā nogrima ceļā no Tallinas uz Stokholmu. Gāja bojā 852 pasažieri un apkalpes locekļi. No 29 pasažieriem no Latvijas izglābās tikai seši. Saskaņā ar Igaunijas, Somijas un Zviedrijas starpvaldību komisijas ziņojumu avāriju izraisīja kļūme tehniskajā konstrukcijā un priekšējās lūkas durvju nolūšana, tomēr par prāmja nogrimšanas cēloņiem izteiktas dažādas versijas.