Centienos samazināt emisijas, Eiropas pilsētās atdzimst tramvaju tīkli

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Vairākas Eiropas Savienības valstis par Covid-19 pandēmijas atveseļošanas fonda izdevumu plāna galveno pīlāru noteikušas bezemisiju sabiedriskā transporta ieviešanu pilsētās. Daudzviet fokuss tiek likts uz veco tramvaja tīklu atjaunošanu vai jaunu līniju izveidi. Pagājušā gadsimta pirmajā pusē daudzas Eiropas pilsētas izbūvēja sarežģītas tramvaja sistēmas, taču lielākā daļa šo tīklu Rietumeiropā vēlāk izzuda, ielās arvien vairāk parādoties automašīnām.

Centienos samazināt emisijas, Eiropas pilsētās atdzimst tramvaju tīkli
00:00 / 00:42
Lejuplādēt

Lisabonā vecā tramvaju tīkla atjaunošana jau notiek, un no Eiropas Savienības atveseļošanas fonda tam plānots novirzīt vēl 43 miljonus eiro, iegādājoties 15 jaunus tramvajus.

Tramvaju tīklu atjauno un izbūvē arī Berlīne, un tieši tie būs lielākie Vācijas galvaspilsētas izdevumi 28 miljardu eiro lielajā sabiedriskā transporta pārveides plānā.

Berlīnē nākamajos 15 gados plānoti papildu 70 kilometri sliežu ceļa.

Tikmēr Dienvideiropā tramvaju tīklu atjaunošana vai paplašināšana plānota, piemēram, Milānā un Romā, bet Spānija teju 20 miljonus eiro iztērēs Seviļas tramvaja sistēmas paplašināšanā, kas tika izveidota 19. gadsimtā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti