Katastrofas upuru skaits ir sasniedzis 15, bet apmēram 30 cilvēku joprojām tiek uzskatīti par bezvēsts pazudušiem.
„Montreal Maine&Atlantic” kravas vilciens bija piestājis Nantas pilsētā 13 kilometrus uz rietumiem no Lakmegantikas, lai tiktu nomainīts vilciena vadītājs. Lai gan vilciens bija nobremzēts, pagaidām nezināmu iemeslu dēļ tas sāka slīdēt lejup pa nogāzi Lakmegantikas virzienā. Vilcienā tobrīd nebija vadītāja.
Kompānijas vadītājs Edvads Burkhards apsūdzēja ugunsdzēsējus par vilciena bremžu atlaišanu. Ugunsdzēsēji tika izsaukti apslāpēt nelielu liesmu vienā no piecām lokomotīvēm.
Laikrakstam „La Presse” viņš stāstīja, ka ugunsdzēsēji „ieradās un nodzēsa liesmas ar ugunsdzēšamo aparātu. Lai to izdarītu, viņiem bija jānoslāpē pirmās lokomotīves dzinēji. Tas noveda pie katastrofas”.
Viņš paskaidroja, ka vilciena bremzes darbina lokomotīve un dzinēja noslāpēšana tās atlaiž, tādēļ vilciens bez vadītāja sāka ripot lejup pa nogāzi Lakmegantikas virzienā.
Burkhards solīja, ka kompānijas vilcieni vairs netiks atstāti bez uzmanības. Kompānija sākusi iekšējo izmeklēšanu par notikušo.
Savukārt Nantes ugunsdzēsības dienesta vadītājs Patriks Lamberts noraidīja Burkharda apsūdzības, paziņojot, ka 12 ugunsdzēsēji, kas ieradās uz izsaukumu, ievēroja visas procedūras.
Vietējās policijas inspektors Maikls Forgets paziņoja, ka kopā ar Kanādas Transportēšanas drošības pārvalde ir sākusi izmeklēšanu par nolaidību. Izmeklēšanas detaļas viņš neatklāja.
Avarējušajā vilciena sastāvā bija piecas lokomotīves un 72 vagoni, un tas veda naftas kravu no ASV Ziemeļdakotas štata, paziņoja „Montreal Maine& Atlantic” viceprezidents mārketinga jautājumos Džo Makgonigls. Kvebekas provinces varas iestādes paziņoja, ka katrā no 72 vagoniem bija 100 tonnas naftas.
Vilcienu kompānijas pārbaudi nesen kopīgi veikušas ASV un Kanādas varas iestādes, bet konkrētā vilciena pārbaude veikta piektdien pirms katastrofas.
Nelielā Lakmegantikas pilsēta ar sešiem tūkstošiem iedzīvotāju atrodas Kvebekas provincē apmēram 250 kilometrus uz austrumiem no Monreālas.