Remontdarbu plānotais ilgums ir četras nedēļas, pēc tam "Balticconnector" tiks pārbaudīts, plānots, ka cauruļvadu nodos ekspluatācijā 22. aprīlī. Ja laikapstākļi kļūs sarežģītāki, kas ietekmēs turpmāko remontdarbu veikšanu, darbi varētu nedaudz aizkavēties.
KEM norādīja, ka, kopš "Balticconnector" darbības apturēšanas Latvijas dabasgāzes apgādes sistēma strādājusi bez traucējumiem – Latvijā dabasgāzes apgāde ir droša un stabila, par ko liecina tostarp aktīvi ienākošās dabasgāzes plūsmas caur Polijas–Lietuvas starpsavienojumu, kā arī Klaipēdas termināļa.
Inčukalna pazemes krātuve ir piepildīta 55,7% apmērā, kas ir aptuveni 13 teravatstundas. Pašlaik esošais Inčukalna krātuves piepildījums ir tuvu Eiropas krātuvju aizpildījumam, norādīja KEM. Esošais dabasgāzes apjoms līdz sezonas beigām ir pietiekams. Inčukalna dabasgāzes krātuvi šobrīd izmanto gan Latvijas, gan Igaunijas un Lietuvas patērētāji.
KONTEKSTS:
Naktī uz 2023. gada 8. oktobri tika slēgts gāzes starpsavienojums "Balticconnector" starp Igauniju un Somiju, jo tika novērota spiediena krišanās cauruļvadā, kas liecina par iespējamu gāzes noplūdi. "Balticconnector" slēgšana neietekmē gāzes piegādes patērētājiem Igaunijā, jo gāzi Igaunija joprojām var saņemt no Latvijas.
Somijas Nacionālais izmeklēšanas birojs sākotnējā izmeklēšanā secināja, ka gāzesvada bojājumus, visticamāk, izraisījis Ķīnas kravas kuģa enkurs. Nepieciešama papildu izmeklēšana, lai noskaidrotu, vai bojājumi radīti tīšām vai netīšām.
Oktobra vidū arī Zviedrija pavēstīja, ka bojāts Zviedrijas un Igaunijas telekomunikāciju kabelis. Vēlāk secināts, ka bojājumu oktobra sākumā izraisīja "ārējs spēks".
Vēlāk tapa zināms, ka Somu līcī bojāts arī Krievijas sakaru kabelis.
NATO paziņoja, ka, reaģējot uz zemūdens infrastruktūras bojājumiem, tā pastiprina patrulēšanu Baltijas jūrā, tostarp veic papildu novērošanas un izlūkošanas lidojumus.