Ukraina apiet Polijas autopārvadātāju blokādi – kravas auto pāri robežai ved ar vilcienu

Joprojām turpinās saspīlējums starp Poliju un Ukrainu saistībā ar kravas automašīnu šoferu īstenoto blokādi uz robežas. Kamēr attiecīgās Ukrainas personas turpina strādāt un risina sarunas ar poļu kolēģiem, Ukrainas valstij piederošais dzelzceļš "Ukrzaļizņica" sācis to kravas automašīnu pārvadāšanu ar vilcienu, kas iestrēgušas pie Polijas robežas.

Kravas automašīnu pārvadāšana ar vilcienu varētu būt veids, kā apiet blokādi, jo sarunās līdz šim nav izdevies panākt noturīgu problēmas atrisinājumu.

Kā norādījis kompānijas "Ukrzaļizņica" pārstāvis Valērijs Tkačovs, izmēģinājuma braucienā vilciens vedis 23 kravas automašīnas, lai noteiktu vilcienu pārvadājumu palielināšanas iespējamību.

Pēdējā laikā arvien vairāk skan runas par nogurumu no kara un par palīdzības samazināšanos Ukrainai. Vācijā bāzētais Ķīles institūts veicis pētījumu, novērtējot to, cik lielā mērā Rietumu palīdzība ir mazinājusies, un secināts, ka Ukrainas sabiedroto palīdzības dinamika palēninājusies līdz zemākajam līmenim kopš kara sākuma pērn februārī. Laikā no 2023. gada augusta līdz oktobrim Ukrainai solītā jaunā militārā, finansiālā un humānā palīdzība ir samazinājusies par gandrīz 90 procentiem salīdzinājumā ar to pašu periodu 2022. gadā.

Kā zināms, joprojām turpinās vilcināšanās no ASV Kongresa puses saistībā ar finansējuma apstiprināšanu Ukrainai. 

Trešdien ASV Senāts nobloķēja Baltā nama lūgumu piešķirt 106 miljardus dolāru lielu ārkārtas palīdzību, kas pamatā bija domāta Ukrainai un Izraēlai. Oficiālā vizītē Vašingtonā ieradies Lielbritānijas ārlietu ministrs Deivids Kemerons, kurš arī mudinājis ASV likumdevējus apstiprināt jaunu palīdzību Ukrainai.

Kā izteicies Kamerons, ja netiks nobalsots par šīs naudas piešķiršanu, būs tikai divi cilvēki, kas smaidīs, proti, tie būs Krievijas un Ķīnas līderi.

KONTEKSTS:

Jau kopš 6. novembra turpinās poļu autopārvadātāju organizētā kravu transporta blokāde uz robežas ar Ukrainu, kā rezultātā izveidojušās milzīgas rindas abās pusēs robežai gan Ukrainas pusē, gan arī Polijā.

Polijas kravu pārvadātāji šādā veidā protestē pret, viņuprāt, negodīgo Ukrainas uzņēmumu konkurenci.  

Poļu uzņēmēji vēsta, ka kaimiņvalsts transporta uzņēmumiem ir daudz zemākas izmaksas, tai skaitā atalgojums. Diskriminējoša esot arī elektronisko rindu sistēma Ukrainā, jo poļu pārvadātājiem jāgaida daudz ilgāk, pat ja reiss notiek bez kravas. 

Protesta akcijai ilgāku laiku bija pievienojušies arī Slovākijas kravu pārvadātāji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti