"Katras valsts Gaisa spēku pilotiem ir uzdevums nenomirt vai nezaudēt.
Pirms kaut ko mācīties, nepieciešams apgūt valodu. F-16 pamatā tiek lietota angļu valoda, un man liekas, ka vieglāk būtu, ja pirms tam varētu apgūt šis lietas valodā, kur viņi jūtas ērtāk," intervijā Latvijas Televīzijai norādīja aviācijas inženieris un Lietuvas aviācijas leģenda Jurģis Kairis.
Studiju gados Jurģis Kairis mācījās aviācijas institūtā Krievijā un palīdzēja izstrādāt vairāku aerobātikas lidmašīnu projektus. Redzot to, ka šīs lidmašīnas dažādās sacensībās uzrāda labu rezultātu, viņam tika piedāvāts darbs Krievijas aviobūves uzņēmumā "Sukhoi".
"Viņi toreiz mani uzrunāja arī darbam militārajā sfērā, lai palīdzētu radīt jauna veida iznīcinātājus. Tad es sāku domāt, kāpēc man, lietuvietim, tas ir vajadzīgs. Es to nedarīšu, neskatoties uz to, ka es to varu darīt,"
par attiekšanos no šī piedāvājuma sacīja Kairis.
Jau pašlaik Ukrainas piloti ASV Gaisa spēku bāzē Arizonas štatā iziet apmācības un, ja viss noritēs pēc plāna, tad šomēnes Ukrainas aizstāvjiem būtu jāuzsāk lidošanas apmācības, augustā vēstīja ASV armijas mediji. Mācības tika plānotas vairākās daļās – septembrī uzsvars tika likts uz valodas apguvi, un secīgi oktobrī būtu jāuzsākas lidojumu apmācības fāzei.
Standarta apmācības, lai lidotu ar F-16 ilgst līdz pat astoņiem mēnešiem, bet, kā norāda Pentagons, tad mācības tiks pielāgotas un tiks darīts viss, lai tās noslēgtu pēc iespējas ātrākā laikā.
Runājot par Ukrainas pilotu cīņassparu un vēlmi mācīties, Kairis norādīja, ka ukraiņu pilotos redz vēlmi mācīties.
"Es domāju, ka Ukrainas piloti vēlas mācīties. Cilvēki, kuri dodas mācīties, lai izmantotu labākas lidmašīnas, vēlas to darīt. Tikmēr Krievijā redzam, ka notiek piespiedu sūtīšana uz mācībām un tas nozīmē, ka viņi jau ir neveiksminieki,"
rezumēja pilots.