Maija pie pirmā īstā, labā velosipēda tikusi pēc Soltleiksitijas olimpiskajām spēlēm – naudu tā iegādei iekrājusi no ēšanai paredzētajiem līdzekļiem, taču, kā pati nosmējās, neēdusi nepalika. Kamēr vēl pati aktīvi nodarbojusies ar kamaniņu braukšanu, Vienības velobraucienā nav piedalījusies, bet vēlāk startējusi jau vairākas reizes. “Veterāne vēl neesmu,” gan atzina sportiste.
Tīruma ir atgriezusies no Francijas, un šobrīd atkal iesaistījusies kamaniņu sportā, bet šoreiz kā trenere. Pirms gaidāmā velobrauciena gan bijusī kamaniņu braucēja atzina: savulaik kamanas apčubinājusi vairāk nekā tagad velosipēdu.
Vērtējot Vienības velobrauciena trasi, Maija atzina, ka tā nav grūta, taču dažiem pārbaudījumu var sagādāt Siguldas kalns. Tādēļ svarīgi ir pietaupīt tam spēkus, tad tas ir pārvarams, turklāt parasti tur pulcējoties visaktīvākie riteņbraucēju atbalstītāji, kas arī dod papildu stimulu veikt distanci līdz galam.
Latvijas Riteņbraukšanas federācijas pārstāvis Toms Markss “Rīta Panorāmā” pastāstīja, ka Tautas klase ir vispopulārākā no trim Vienības velobrauciena distancēm. Pērn tajā startējuši vairāk nekā 4000 dalībnieku. Elites klasē startēs 84 sportisti, kuru vidū būs gandrīz visi labākie Latvijas riteņbraucēji. Uzvara Siguldas Vienības braucienā esot prestiža jautājums.
Šis gads būs īpašs – jubilejas gads, jo Latvijas Riteņbraukšanas federācijai aprit 130 gadi. Šai jubilejai par godu dalībniekiem būs arī īpašas jubilejas medaļas.