Sporta studija

Latvijas basketbola izlases neveiksmju cēloņi

Sporta studija

Vieglatlētu māņticība

Elektroauto sacīkstēs un pasažieru pārvadājumos

Latvijā radīti elektroauto: No «Pikes Peak» uzvaras līdz busiņu ražošanai

2015. gads. Leģendārās “Pikes Peak” kalnā braukšanas sacensības. Nepilnus 20 kilometrus garajā trasē ātrākais bija Latvijā radītais elektroauto. Pieredzējušais Jaunzēlandes pilots Rīss Milens uzrādīja jaunu trases rekordu elektroautomobiļu konkurencē. Un Ogrē radītais spēkrats kļuva par pirmo, kas spēja uzvarēt arī kopējā ieskaitē.

“Mainījās mūsu ikdiena divos veidos Pirmkārt, mēs pārtraucām skriet pēc uzvarām sacīkšu trasē, mēs principā apmierinājām savu apetīti. Mēs sapratām, ka ir īstais brīdis aiziet ar pilnām rokām. Otrām kārtām, par mums uzradās interese no visām pasaules malām par to, ko mēs varētu piegādāt – par tehnoloģiju, par atsevišķiem komponentiem un komplektiem,” norādīja uzņēmuma “Drive EO” inženieris Kristaps Dambis, piebilstot, ka kompānijas apgriezieni būtiski pieauga.

Sadarbības partneru vidū pārstāvēts teju viss autosporta spektrs. Pērn latvieši uzbūvējuši elektropiedziņas auto zviedriem, Pērn sākuši sadarbību ar kādu autoražotāju, kura nosaukumu pagaidām atklāt nedrīkst. Savukārt 2017. gadā tika radīts pirmais pasažieru elektro mikroautobuss. Šogad rit pēdējie darbi pie sertifikācijas, un, visticamāk, jau nākamgad busiņš vadīs pasažierus.

“Mēs esam veikuši lielāko daļu no testiem, lai reģistrētu šos autobusus,” atklāja uzņēmuma inženieris un konstruktors Andris Dambis, atklājot, ka process ir ļoti sarežģīts.

Pateicoties uzvarai “Pikes Peak”, latviešiem pavērusies iespēja tikt pie labākajiem elektromotoru un akumulatoru šūnu ražotājiem. Paredzams, ka pēc veiktiem 20 kilometriem mikroatuobusu pilnībā varēs uzlādēt piecās minūtēs, šoferim pat neizkāpjot no mašīnas.

Kas zina, varbūt nākotnē šāds busiņš nogādās skatītājus arī uz Biķernieku trasi. Jau izskanējis, ka jau pēc diviem gadiem rallijkrosā varētu notikt pāreja uz elektropiedziņas auto. “Volkswagen” un “Ford” komandas jau paziņojušas, ka ir tam gatavas. Pārējās vēl domā.

Šobrīd valda liela neskaidrība, bet jau marta beigās gaidāms paziņojums par rallijkrosa nākotni. Andris Dambis gan uzskata, ka paredzama pārāk liela revolūcija rallijkrosā, kas šobrīd ir iestrēgusi. Viņaprāt, pārejai uz elektropiedziņas auto vajadzētu notikt organiskāk.

Vispriecīgākie noteikti par pāreju uz elektroauto būtu Biķernieku trasei tuvumā dzīvojošie, jo troksnis būs nesalīdzināmi mazāks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motoru sports
Sports
Jaunākie
Interesanti