Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Telefonsaruna ar VUGD pārstāvi Intu Palkavnieci par kūlas dedzināšanu

Elektriskie mikroautobusi – ražoti Latvijā

Vairāki uzņēmēji apvienojas, lai Latvijā ražotu elektriskos mikroautobusus

Vairāki uzņēmēji apvienojušies, lai ražotu elektriskos mikroautobusus, kas turpmāk varētu kursēt gan mūsu, gan citu Eiropas valstu ielās. Viens no svarīgākajiem posmiem, proti, mikroautobusu smadzenes tiek ražotas Ogrē.

2012. gadā Māra Saukāna un Andra Dambja ekipāža kā pirmie pasaulē startēja Dakāras rallijā ar elektroauto. Kopš šī brīža uzņēmums “eO” nopietni pievērsies elektroauto attīstībai, piedāvājot savus risinājumus gan autosportistiem, gan pārējai sabiedrībai. "Šis ir mūsu elektromotoru izmēģinājumu stends, kurā vismazākais komponents no visiem ir elektromotors," rāda SIA "eO" pārstāvis Kristaps Dambis.

Elektromotora izmērs ir līdzīgs putekļsūcējam. Tomēr šodienas stāsts nav par motoru, kas tiek ražots ārzemēs, bet gan elektromotora kontrolieriem, kas radīts tepat Latvijā, Ogrē, piedaloties mūsu inženieriem un programmētājiem. Elektromotora kontrolieris ir automašīnas smadzenes. Autosportista un inženiera Andra Dambja dēls Kristaps Dambis stāsta, ka iekārta mērķtiecīgi projektēta kā augstas veiktspējas iekārta, kas var strādāt burtiski ugunī un ūdenī.

Ja līdz šim liela daļa Latvijā ražoto elektromotora kontrolieru nonāca automašīnās, kas projektētas speciāli konkrētam klientam, tad šobrīd situācija ir mainījusies. "Elektriskais mikroautobuss ir viens no piemēriem, kur mūsdienās var izmantot elektroniskās piedziņas agregātus, kādus mēs ražojam un komplektējam dažāda veida klientiem pasaulē," saka Kristaps Dambis.

Lai radītu šādu elektrisko mikroautobusu, Latvijā kopā sanākuši vairāki uzņēmumi ar mērķi šos transportlīdzekļus piedāvāt gan vietējam, gan ārējam tirgum. "Šis autobuss ir būvēts uz "Mercedes Benz Sprinter" bāzes. Jelgavā tiek pasažieru pārvadāšanai piemērots mikroautobuss un Ogrē tiek uztaisīta elektriskā piedziņa šim autobusam. Ražošana vairākos posmos. Mērķis ir šī gada laikā uzsākt ražošanu – divas vienības vienā mēnesī," klāsta Dambis.

Šis pagaidām ir pirmais prototips - darba kārtībā, nepieciešami vien daži uzlabojumi. Pēc trīs gadiem uzņēmums būs gatavs ražot 100 elektromikroautobusus gadā. Iespējams saražot gan tādus, kas ar vienu uzlādes reizi var nobraukt 180 kilometrus, gan tādus, kas nobrauc 20 kilometrus un paredzēti ātrai, dažu minūšu uzlādei galapunktā. Uzlādi iespējams veikt gan ar vadu, gan ar ierīci, kas izvietota uz jumta – atliek vien pabraukt zem speciāla uzlādes staba.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti